WPROWADZENIE ORAZ CEL ZAJĘĆ
Większość zadań laboratoryjnych jest wykonywana
indywidualnie, jednak przewiduję utworzenie dwuosobowych
zespołów z wyznaczonym . Poszczególne osoby wybierają sobie
zakres obowiązków, za który odpowiadają, np.: : witrynę, wybrane media
społecznościowe, filmy, promocja, grafika, raporty.
Z chwilą opublikowania „witryny” należy
rozpocząć promocję w mediach społecznościowych (najlepiej
dwa różne). W poszczególnych mediach należy systematycznie
zamieszczać elementy marki (logo, banery, prezentację
wynoszącą, filmy) i przede wszystkim wpisy.
Wszystkie media społecznościowe muszą
kierować potencjalnego na oficjalną stronę
internetową (stronę marki). Istotnym czynnikiem decydującym o ocenie końcowej
jest ocena kampanii (statystyki, raporty, zaangażowanie
fanów).
Koncepcja pracy:
01
Teoria: Nowy typ odbiorcy/ klienta.
Strona marki:
● Pojawienie się działów / podstron: O nas, Gwarancja,
Produkt/ Oferta, Referencje (?), Aktualności, Kontakt, itp.
● Wygląd strony, w tym: favicona,
logo, baner (elementy marki na wszystkich podstronach).
● Zawartość kodu witryny: opis
witryny, słowa kluczowe, opisy hiperłącz, opisy grafik,
nagłówki (niekoniecznie w CMS), analityka Google (!).
Strona
docelowa produktu/ oferty (landing page):
● Realna wartość produktu (korzyści
funkcjonalne i symboliczne).
● Jakość produktu
/ oferty.
● Sposób dystrybucji
/ produktu.
● Materiały
dla fanów.
Prezentacja wynosząca (każdy
student przygotowuje własną):
● Zastosowanie wiadomości na temat
konstruowania sloganów – Teoria 2.
● Zastosowanie rozwiązań dotyczących
stymulacji procesów uwagi – Teoria 4.
● Walory estetyczne i jakość wykonania
(techniczna [1]
[2]).
YouTube Analytics i prezentacja
wynosząca:
● Prezentacje wynoszące mają pojawić
się we wszystkich mediach społecznościowych promujących
produkt. Należy zatem przedstawić raport
obrazujący
źródła wejść na daną prezentację (film) wskazując na
największy zasięg danego medium.
● W raporcie należy uwzględnić
wskaźniki utrzymania uwagi ilustrujące poziom
zaangażowania odbiorców (szczególnie względny).
● Statystyki.
Media społecznościowe (oceny dla
odpowiedzialnych za dane medium - w tym także strona
produktu):
● Systematyczne zamieszczanie
materiałów w mediach społecznościowych.
● Promowanie marki i produktu.
● Materiały dla fanów.
● Budowanie społeczności "plemienia".
● Jakość prezentowanych materiałów
(treść i forma - elementy stymulacji / manipulacji).
● Statystyki.
Google
Analytics – raporty wraz z wnioskami:
● Statystyki
● Raport przepływu określający źródła
wejść na stronę produktu – wskazanie najbardziej
skutecznych mediów społecznościowych i próba
określenia
przyczyn.
● Wnioski na temat grupy
docelowej (raporty: Odbiorcy/ Zainteresowania/ -
Przegląd oraz - Segment na rynku).
Zadania:
1.
Sprawdzić, czy udzielono dostępu do wszystkich zasobów
sieciowych.
2. Wyrazić zgodę (lub nie) na możliwość anonimowego
sprawdzania swoich obecności, punktów i ocen. Po wyrażeniu
zgody będzie student uzyska dostęp do wymienionych
informacji. Widoczne będą numery albumów całej grupy i
odpowiadające im dane (frekwencja, punkty oceny).
Omawiam:
● koncepcję
platformy zintegrowanej z mediami społecznościowymi,
● znaczenie
produktu na tle innych elementów platformy biznesowej.
Zadanie domowe:
Opracować wstępną koncepcję:
projektu, marki, logo oraz kampanii promocyjnej.
|