Microsoft Excel 2003 & 2016 - tworzenie testów i ankiet

aoSPISDALEJKONIEC


 

10. Zadanie otwarte krótkiej odpowiedzi - odpowiedź w postaci pełnych zdań lub pojedynczych wyrazów

 

 

Przykład 1:
Wielkość liter jest bez znaczenia. Uczeń ma dostęp do dwóch komórek: A1 (pytanie) oraz B1 (miejsce na wpisanie odpowiedzi). W kolumnie C znajdują się przewidziane, prawidłowe odpowiedzi (kolejność dowolna). Kolumna D zawiera funkcje sprawdzające, czy ciągi znaków z kolumny C wpisano do komórki B1. W przypadku, gdy student nie poda lub wpisze błędną odpowiedź, w poszczególnych komórkach kolumny D wyświetlany będzie błąd: „#ARG!”. W celu znalezienia komórek z błędem, w kolumnie E umieszczone są funkcje wyświetlające komunikat „PRAWDA”, w przypadku błędnej odpowiedzi oraz „FAŁSZ”, gdy odpowiedź jest prawdziwa. W kolumnie F wartościom „PRAWDA” przyporządkowywana jest liczba 0, a wartości „FAŁSZ” liczba 1. Suma prawidłowych odpowiedzi jest obliczana w komórce F4.

 

Rys. 1.

 

Przykład 2:

Jeżeli w odpowiedzi istotna jest wielkość liter, postępujemy analogicznie jak w przykładzie pierwszym (rys.1), z tym wyjątkiem, że zamiast funkcji "SZUKAJ.TEKST" stosujemy funkcję "ZNAJDŹ" (rys.2).

 

Rys. 2.

 

  o