PREZENTACJE MULTIMEDIALNE
1. Proszę przygotować prezentację multimedialną na wybrany temat zgodnie z podanymi poniżej wytycznymi. Tematy do wyboru umieszczone zostały w zakładce ICT oraz na Google Classroom. Dodatkowe pomoce i materiały znajdą Państwo na poniższych stronach:
(Projekty przygotowujemy w programie Microsoft Office PowerPoint, OpenOffice Impress, LibreOffice Impress)
a. samouczek oferowany przez centrum szkoleniowe pakietu Office (dalej);
b. poradnik z zakresu obsługi programu Ms PowerPoint (dalej);
c. darmowe pliki graficzne;
d. pliki video, które nie posiadają praw autorskich;
e. dźwięki na bezpłatnej licencji oraz gify do wykorzystania w projektach multimedialnych oraz na stronach internetowych.
2. Prezentacja multimedialna z użyciem programu Microsoft Office PowerPoint (OpenOffice Impress, LibreOffice Impress):
(Prezentację multimedialną należy wykonać zgodnie z poniższymi wytycznymi, a następnie umieścić dla prowadzącego na Google Classroom.)
a. ILOŚĆ SLAJDÓW – 8 slajdów;
b. TEMAT PREZENTACJI – wybrany z listy tematów;
c. TŁO PREZENTACJI – proszę zastosować jeden z motywów dostępnych w zakładce projekt;
d. STOSUJEMY NIESTANDARDOWE ANIMACJE WEJŚCIA I WYJŚCIA OBIEKTÓW NA SLAJDZIE – w prezentacji należy zablokować możliwość przejścia pomiędzy slajdami za pomocą kliknięcia klawiatury lub myszy;
e. KOMENTARZ – materiały, które zostały pobrane z innych źródeł, a są wykorzystywane w prezentacji, powinny posiadać komentarz z odwołaniem w postaci hiperłącza do strony, z której materiał pochodzi;
f. OBIEKTY – w prezentacji należy umieścić tekst, wykres, dowolny kształt, obiekt SmartArt, zdjęcia, obiekt WordArt, animację (gif) oraz film (obraz, animacja, własny avatar, dźwięk oraz film tworzone z użyciem odpowiednich programów);
g. DŹWIĘK – umieszczamy na 1 slajdzie, powinien odtwarzać się w pętli podczas całej prezentacji;
h. HIPERŁĄCZE DO STRONY WWW – przynajmniej jeden obiekt powinien posiadać hiperłącze do ciekawej strony WWW;
i. ANIMACJA OBIEKTÓW I SLAJDÓW – slajdy oraz obiekty powinny posiadać odpowiednią animację (proszę pamiętać, że zbyt duża liczba animacji będzie zakłócała odbiór informacji zawartych w prezentacji);
j. HIPERŁĄCZE DO ANKIETY – należy załączyć hiperłącze do samodzielnie przygotowanego formularza, który powinien zawierać 10 pytań z zakresu wybranej tematyki (proszę zastosować różne formy pytań w formularzu);
k. LINK DO CIEKAWEJ STRONY – należy umieścić link umożliwiający przeniesienie do strony z dodatkowymi informacjami.
l. PLIKI DO POBRANIA (graficzne, video, dźwięki oraz gify do wykorzystania zarówno na stronie internetowej, jak i w prezentacji multimedialnej).