I-II Literatura, podstawowe pojęcia i
terminy, oddziaływania
1.
Prezentacja - literatura i definicje - hasło
(literatura, komunikowanie, determinizm technologiczny,
Modele).
2.
Media i media edukacyjne - hasło wg W. Strykowskiego.
3.
Media / TI / ICT / Multimedia (uwaga dodałem nowe materiały)
- hasło.
4.
Mass media - geneza pojęcia wg D. McQuaila.
5.
Mass media wg T. Goban-Klassa i D. McQuaila.
III Komentator sportowy
Zadanie:
Studenci prezentują sylwetki znanych komentatorów sportowych (najlepiej
nagrania z YouTube).
1. Osobowość komentatora (definicje
osobowości).
2. Charyzma.
3. Retoryka.
4. Emocje i dynamika.
5. Wiedza o odbiorcach.
6. Kompetencje merytoryczne (odpowiednie
dozowanie terminologii).
Komentatorzy [hasło]
Karta pracy
Kolokwium [1][2][HD]
PRASA
IV-V Prezentacja i reklama wydarzeń
sportowych w materiałach drukowanych
1. Stymulacja procesów uwagi w materiałach
drukowanych.
3. Film "Dzieje pisma"
(fragmenty - 45 min.). Oddziaływanie mediów drukowanych. (streszczenie
- hasło).
2. Oddziaływanie komunikatów drukowanych (na
podstawie reklam kosmetyków):
materiały do opracowania własnego sloganu lub hasła.
Zadanie:
Przygotować slogan reklamowy promujący: kulturę fizyczną, zdrowy styl
życia, imprezę sportową, klub, produkt itp.
Gotowy slogan lub hasło proszę przesłać
korzystając z tego
FORMULARZA.
RADIO i TELEWIZJA
VI Manipulacja w mediach masowych.
1.
Radiowe imperium Goebbelsa - oddziaływanie radia.
(hasło).
2. Rola i oddziaływanie radia z rozdziału "Media
masowe w edukacji" (fragment).
3. Manipulacja w mass mediach - różne formy (artykuły
- hasło).
VII
1. Telewizja - manipulacja wg. D. de Kerckhove z książki "Powłoka Kultury";
Rozdział 2: "Telewizja".
1. Manipulacja cd. - Film (fragmenty) "Neuromarketing"
(35min) - nowe formy manipulacji.
2. Geneza edukacyjnych zastosowań mass mediów (Media
masowe w edukacji).
3. Definicje i pojęcie komunikowania wg T. Goban-Klassa (artykuł
- hasło).
INTERNET (NOWE MEDIA)
VIII Nowe zjawiska w świecie mass mediów;
Manipulacja w mediach masowych cd.
- Kampanie społeczne:
- akcje SMS,
- fora dyskusyjne,
- portale społecznościowe (wiosna ludów w świecie arabskim),
- blogi,
- społeczności skupione wokół gier online (stały kontakt),
- bojkotowanie witryn (koncernów, organizacji),
- Wikipedia,
-
GNU, GNU (Wikipedia),
-
LibreOffice, a
OpenOffice
po przejęciu od SUN przez Oracle,
- LINUX (a otwarte "furtki w Windows"). Zobacz
Slax,
- Wikileaks.
- Manipulacja cd.
- Marketing - reklama w mass mediach - masowa produkcja - globalny
kryzys - globalna katastrofa:
-
wprowadzenie - globalne zagrożenia i ich przyczyny ...
- Film:
Spisek żarówkowy - nieznana historia zaplanowanej nieprzydatność (53
min):
-
http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU&feature=related
-
Zaliczenie
Zagadnienia teoretyczne:
● Definicje i pojęcia: komunikowania, mediów, multimediów, mass mediów,
mediów edukacyjnych.
● Środki i formy komunikowania (podstawowe modele / model).
● Media masowe geneza (także film „Dzieje pisma”) oraz pojęcia – wg Denisa
McQuaila.
● Zagrożenia ze strony mass mediów; Manipulacja w mass mediach.
● Media masowe w edukacji – historia (nazwiska, nazwy, bez dat).
Zadanie praktyczne:
● Opracowanie przykładu reklamy lub innego przekazu promującego wydarzenie
sportowe lub kulturę fizyczną w dowolnej formie (tekst-grafika, nagranie
audio, nagranie wideo, multimedia, np. strona WWW). Oprócz
projektu należy podać uzasadnienie (oparte w teorii) wyboru takiego, a
nie innego rozwiązania.
|