RECENZJE

ROZPRAW HABILITACYJNYCH I DOKTORSKICH

[1] Recenzja rozprawy doktorskiej Joanny Skowron, Percepcja słuchowa dzieci siedmioletnich a uczestnictwo w rytmice w klasie pierwszej szkoły podstawowej, Uniwersytet Śląski, Katowice 2023.
[2] Recenzent w postępowaniu habilitacyjnym dr. Pawła Cylulki, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego, Wrocław 2019.
[3] Recenzja rozprawy doktorskiej Hanny Wojciechowskiej, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2019.
[4] Recenzja rozprawy doktorskiej Haliny Zwiercan, Psychomotoryka w rozwijaniu muzycznych zdolności dziecka przedszkolnego, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław 2019.
[5] Recenzja rozprawy doktorskiej Adriany Zych-Gurdek, Edukacyjny wymiar komunikacji w małych grupach muzycznych, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 2018.
[6] Recenzja rozprawy doktorskiej Magdaleny Zrałek-Wolny, Socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w wieku przedszkolnym, Uniwersytet Śląski, Katowice 2018.
[7] Recenzja rozprawy doktorskiej Agnieszki Szymajdy, Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym. Muzykoterapia kreatywna droga do odkrywania "muzycznego lustra", Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław 2016.

WYDAWNICZE

[1] Recenzja wydawnicza Wczesna edukacja dziecka. Rzeczywistość i perspektywa przemian, red. nauk. Jolanta Maciąg, Tomasz Dobrowolski, Wydawnictwo Akademii Pomorskiej, Słupsk 2023.
[2] Recenzja wydawnicza Dziecko z zaburzeniami w rozwoju a muzykoterapia, Karolina Kantyka-Dziwisz, Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, Bielsko-Biała 2023.
[3] Recenzja wydawnicza Wybrane współczesne problemy edukacji ogólnokształcącej i artystycznej. W stronę kompetencji kluczowych, red. Ewa Kochanowska, Rafał Majzner, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2022.
[4] Recenzja wydawnicza Wczesna edukacja dziecka. Rzeczywistość i perspektywa, red. Jolanta Maciąg, Tomasz Dobrowolski, Akademia Pomorska, Słupsk 2022.
[5] Recenzja wydawnicza Neurodydaktyka - tendencje i współczesne wyzwania, red. Agnieszka Niekrewicz, Jolanta Gebreselassie, Przemysław Artur Słowiński, AJP, Gorzów Wlkp. 2022.
[6] Recenzja wydawnicza Problemy i wyzwania dla rodziny oraz szkoły w czasie pandemii COVID-19, red. Anna Strumińska-Doktór, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2022.
[7] Recenzja wydawnicza Wielowymiarowość zdrowia i choroby, red. Agnieszka Niekrewicz, Jolanta Gebreselassie, Dorota Skrocka, AJP, Gorzów Wlkp. 2022.
[8] Recenzja wydawnicza Edukacja muzyczna. Studium teoretyczno-praktyczne, red. Romualda Ławrowska, Bożena Muchacka, Wydawnictwo Petrus, Kraków 2022.
[9] Recenzja wydawnicza artykułów Edukacja dziecka(czasopismo), AJP, Gorzów Wlkp. 2023.
[10] Recenzja wydawnicza artykułów Edukacja dziecka(czasopismo), AJP, Gorzów Wlkp. 2020.
[11] Recenzja wydawnicza artykułów Przegląd Pedagogiczny(czasopismo), Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2022.
[12] Recenzja wydawnicza artykułów Niepełnosprawność i Rehabilitacja(czasopismo), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2022.
[13] Recenzja wydawnicza artykułów ARS-INTER - CULTURAS(czasopismo), Akademia Pomorska, Słupsk 2022.
[14] Recenzja wydawnicza artykułu Wychowanie w Rodzinie(czasopismo), Uniwersystet Wrocławski, Wrocław 2022.
[15] Recenzja wydawnicza Diagnoza i diagnostyka muzykoterapeutyczna, red. Paweł Cylulko, Joanna Gładyszewska-Cylulko, Akademia Muzyczna, Wrocław 2020.
[16] Recenzja wydawnicza Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce, red. Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Difin, Warszawa 2020.
[17] Recenzja wydawnicza Nauka improwizacji muzycznej według teorii uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona. RYTM SKALE HARMONIA, cz. I , Barbara Pazur, Polihymnia, Lublin 2019.
[18] Recenzja wydawnicza DIAGNOSTYKA PEDAGOGICZNA. Wybrane aspekty pedagogiczno-logopedyczne, Aleksandra Siedlaczek-Szwed, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Uniwersytet Hummanistyczno-Przyrodniczy, Częstochowa 2020.
[19] Recenzja wydawnicza Zastosowanie muzykoterapii w chorobach psychosomatycznych, Stella Kaczmarek, Akademia Muzyczna, Łódź 2019.
[20] Recenzja wydawnicza Zabawa sztuką - socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w przedszkolu, Mirosław Kisiel i Magdalena Zrałek-Wolniak, Difin, Warszawa 2019, s. 236, ISBN: 978-83-8085-019-4.
[21] Recenzja wydawnicza Muzyka w przestrzeni edukacyjnej. Profesjonalne kształcenie muzyczne w perspektywie pedagogicznej, Ewa Kumik, Akademia Muzyczna, Łódź 2019, s. 164, ISBN: 978-83-60929-67-4.
[22] Recenzja wydawnicza artykułów Konteksty Kształcenia Muzycznego (czasopismo), red. Ewa Kumik.
[23] Recenzja wydawnicza artykułów Lubelski Rocznik Pedagogiczny (czasopismo), UMCS, Lublin 2019.
[24] Recenzja wydawnicza artykułów Pedagogika, t. XXVII, Nr 1 (czasopismo), Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2018.
[25] Recenzja wydawnicza artykułów Pedagogika, t. XXVII, Nr 2 (czasopismo), Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2018.
[26] Recenzja wydawnicza artykułów Zeszyty Wydziału Humanistycznego nr XV pt. Pedagogiczno-artystyczne konteksty edukacji dziecka (czasopismo), red. Leszek Albański, Maciej Kołodziejski, Elżbieta Zieja, Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa, Jelenia Góra 2018.
[27] Recenzja wydawnicza , Po co muzyka?, Lucyna Matuszak, PWSZ, Włocławek 2018, ISBN: 978-83-60607-82-4.
[28] Recenzja wydawnicza Kultura-Sztuka-Edukacja, tom 3, red. B. Kurowska, K. Łapot-Dzierwa, UP, Kraków 2018, s. 375.
[29] Recenzja wydawnicza FAMILY. Tasks, help, support. Selected aspects, red. M. Przybysz-Zaremba, W. Ziarka, Wilno-Olsztyn, 2018.
[30] Recenzja wydawnicza Edukacyjne konteksty doświadczania świata sztuki, red. Ewa Kochanowska, Rafał Majzner, Ernest Zawada, MOT, Kraków 2017, 22 art., s.303, ISBN: 978-83-937992-4-4.
[31] Recenzja wydawnicza Od muzykoterapii do "muzycznego lustra", Agnieszka Szymajda, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław 2017, s. 174, ISBN: 978-83-65408-20-4.
[32] Recenzja wydawnicza  TRANSGRESJE w edukacji, T.II Twórcza edukacja i edukacja do twórczości, red. Maciej Kołodziejski Wyd. Naukowe A.H, Pułtusk 2016, s.290, ISBN: 9788375492491.
[33]  Recenzja wydawnicza Terapia w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Cz. II, , Elżbieta Zieja, Leszek Albański, Stanisław Gola, Janusz Grasza,  Wyd. Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Jelenia Góra 2016,  s.183, ISBN:978-83-61955-44-3.
[34] Recenzja wydawnicza Muzyka w dialogu z edukacją. Wybrane konteksty aktywności i edukacji muzycznej, red. R. Majzner, Wyd. LIBRON- Filip Lohner, Kraków 2015, ISBN: 978-83-65148-17-9.
[35]  Recenzja wydawnicza Język muzyki dla osób (nie tylko) ze świata autyzmu, red. Barbara Pazur, UMCS, Lublin 2016/17, s. 257, ISBN: 9788378474036.
[36]  Recenzja artykułu M. Kołodziejski, Od nauczyciela do refleksyjnego badacza procesów edukacyjnych na lekcjach muzyki czyli uwag kilka o kompetencjach pedagogiczno-badawczych nauczycieli muzyki, Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego.
[37] Recenzja Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci, Ewa Małgorzata Skorek, MiraRządzka, Zielona Góra, Journal of Speech and Language Pathology, 2011, vol. 1, issue 1, s. 66-67. 
[38] Recenzja Muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Studium metodyczno-badawcza, Mirosław Kisiel, Katowice, 2005, Wychowanie Muzyczne w Szkole, 2006, nr 3, s. 66-68.

Całość dorobku naukowego zarejestrowana w Systemie Komputerowej Ewidencji Publikacji