TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
Część teoretyczna kursu zawiera materiały dotyczące: pojęć TI oraz informatyki, zakres pojęciowy TI, rola i miejsce TI w pracy oraz edukacji, zagrożenia związane z stosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, przepisy dotyczące ochrony danych osobowych oraz prawa autorskiego, system operacyjny, zadania systemu operacyjnego, mechanizmy bezpieczeństwa, budowa zestawu komputerowego, elementy budowy wewnętrznej jednostki centralnej. Część praktyczna zawiera materiały dotyczące pracy w programach do edycji tekstu, grafiki, arkusze kalkulacyjne oraz prezentacje multimedialne, strony internetowe. |
|
MEDIA W EDUKACJI
Media edukacyjne w procesie kształcenia. Multimedialne programy edukacyjne jako przykład integracji podstawowych cech nowych mediów. Analiza edukacyjnych programów komputerowych. Edukacyjne zasoby Internetu. Analiza stron internetowych przeznaczonych dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela. Komponenty graficzne prezentacji multimedialnej. Film i dźwięk w prezentacji multimedialnej. Projektowanie mediów edukacyjnych oraz jednostek dydaktycznych (konspekt lekcji) prowadzonych z ich wykorzystaniem. Propozycja jednostki dydaktycznej realizowanej z zastosowaniem samodzielnie wykonanego medium edukacyjnego. |
|
ICT W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Techniki informacyjne i komunikacyjne (ICT) w kontekście funkcjonowania elektronicznej administracji (rozumienie pojęcia techniki informacyjne i komunikacyjne (ICT) w kontekście funkcjonowania elektronicznej administracji; rozumienie pojęć: system teleinformatyczny, elektroniczna administracja (e-government), przedsiębiorczość elektroniczna (e-commerce), bankowość elektroniczna (e-banking)). Telepraca w administracji publicznej: co to jest i na czym polega telepraca, historyczny rys telepracy; rodzaje telepracy; zawody, w których telepraca może być jedną z form zatrudnienia; zalety i wady tego sposobu pracy; telepraca a administracja publiczna. E-learning (zdalne nauczanie): podstawowe formy e-learningu; kluczowe elementy w systemie e-learningu; modele nauczania; możliwości e-learningu; znajomość zalet (elastyczność, dostępność materiałów dydaktycznych, oszczędność kosztów) i wad (brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielem/trenerem) takiej formy nauczania. Systemy informacyjne administracji. Dokument elektroniczny i systemu obiegu dokumentów. Usługi elektroniczne w administracji publicznej. Usługi e-Urzędnik. Rola podpisu elektronicznego w administracji publicznej. |
|
PRZEKAZ FILMOWY I TELEWIZYJNY
Komunikacja niewerbalna – Jak w kontaktach z mediami korzystać z wiedzy o body language? Ogólna interpretacja przekazu, elementy komunikacji niewerbalnej oraz sześć przykazań medialnych, czyli elementy, które pomagają i przeszkadzają w kontaktach z mediami. Formy wypowiedzi stosowane w środkach przekazu. Jak w kontaktach z mediami korzystać z wiedzy o body language? (czyli jak poprawić atmosferę w studio?). Strategie budowania zwięzłych komunikatów oraz jak występować przed kamerą i mikrofonem. Czym się objawia trema i jak ją opanować? Jakie czynniki wywołują stres, jakie są jego fazy oraz jak pokonać lęk przed kamerą? |
|