Większość zadań laboratoryjnych jest wykonywana
indywidualnie, jednak przewiduję utworzenie trzyosobowych
zespołów z wyznaczonym liderem. Lider decyduje o wyborze
strategii i kierunków działań. Poszczególne osoby (lider
także) odpowiadają za: witrynę, wybrane media
społecznościowe oraz produkt.
Z chwilą opublikowania „firmowej witryny” należy uruchomić:
fanpage na Facebooku, Twitter, Instagram (lub uzgodniony
zamiennik) oraz blog. Na zajęciach przygotujemy przykładowe
(do ewentualnej zamiany) filmy do kanału YouTube. W poszczególnych mediach należy systematycznie
zamieszczać elementy marki (logo, banery, prezentację
wynoszącą, filmy) i przede wszystkim wpisy.
Wszystkie media społecznościowe muszą
kierować potencjalnego klienta na oficjalną stronę
internetową (stronę marki lub stronę docelową
produktu). Istotnym czynnikiem decydującym o ocenie końcowej
jest ocena kampanii (statystyki, raporty, zaangażowanie
fanów).
Projekty - elementy
podlegające ocenie
Tworzenie witryny
Google oraz osadzanie
celów śledzenia Google Analytics
Strona marki:
●Pojawienie się działów / podstron:
Produkt, Firma lub O nas, Gwarancja, Referencje,
Aktualności, Kontakt (wykład 3*).
●Wygląd strony, w tym: favicona,
logo, baner (elementy marki na wszystkich podstronach).
●Zawartość kodu witryny: opis
witryny, słowa kluczowe, opisy hiperłącz, opisy grafik,
nagłówki (niekoniecznie w CMS), analityka Google (!).
Strona
docelowa produktu (landing page):
●Realna wartość produktu (korzyści
funkcjonalne i symboliczne – wykład 2).
●Jakość wykonania produktu.
●Sposób dystrybucji produktu.
●Materiały dla fanów (wykład 3).
Uwaga!
Grupy, które realizują
transakcję z wykorzystaniem Formularzy Google proszone są o
zapoznanie się z PRZYKŁADEM.
Każdy projekt uzyska
jedną ocenę. Ocena projektu będzie traktowana jako jedna z
ocen cząstkowych studenta (np. za prezentację lub
prowadzenie danego medium społecznościowego). Z ocen tych
będzie obliczona średnia arytmetyczna.
Nowy typ odbiorcy / klienta –
nowe media, a plastyczność mózgu. Manipulacja w mediach
masowych.
YouTube Analytics – przykłady
badań własnych.
Wprowadzenie:
Warunki uzyskania zaliczenia, podstawowe treści i
zagadnienia, literatura. Informacja o stronie internetowej
prowadzącego
oraz o konieczności założenia kont "Gmail" na potrzeby zajęć
laboratoryjnych i strategii marketingowych.
Wykład 1.Nowa
forma przekazu = nowy odbiorca (wyniki badań własnych):
(Kielce)
Wykład 1. Forma
przekazu = forma manipulacji:
(DBI)
Publikacje:
- Jędryczkowski J. (2016) Krótkie
komunikaty multimedialne w procesie nabywania wiedzy proceduralnej,
"General and Professional Education" 3/2016.
- Jędryczkowsk J. (2016) Cognitive
preferences displayed by the recipients of short, educational multimedia
messages, W: red. E. Baron-Polańczyk,
ICT in educational Design Vol.10, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu
Zielonogórskiego, s. 97-112.
Google Drive - praca w sieci.
Omówienie koncepcji oraz celu zajęć.
Jeśli zaj. laboratoryjne poprzedzają wykład:
Warunki uzyskania zaliczenia, podstawowe treści i
zagadnienia, literatura. Informacja o stronie internetowej
prowadzącego
oraz o konieczności założenia kont "Gmail" na potrzeby zajęć
laboratoryjnych i strategii marketingowych.
Projektowanie witryny marki; koncepcje produktów (np. baza notatek z wykładów).
Prezentacja (studenci) koncepcji produktu.
Moje propozycje:
Plik PDF z ciekawym opracowaniem, np. "Dieta
cud" (wada: taki produkt może być rozprowadzany z
pominięciem witryny naszej marki, np. w mediach
społecznościowych). Dostęp do zamkniętej grupy lub materiałów na
dysku sieciowym, np. związanych z konkretnym egzaminem lub
studiowanym kierunkiem / specjalnością. Bezpłatnie lub
warunkiem przystąpienia może być udział w grupie / forum na
zasadzie wolontariatu lub przekazanie notatek lub innych
materiałów / opracowań które zwiększą posiadaną bazę.
Pomysły typu „obróbka przesłanych zdjęć” (hdr, panoramy,
retusz) są dobre, jednak jeśli wypalą, to ich realizacja za
darmo nie ma sensu (może warto wówczas pomyśleć o
uruchomieniu działalności gospodarczej). / Formularze:
zapisz się, kup, zaprenumeruj; Formularze Google osadzane w
obrębie plików HTML przez IFRAME bo tylko wówczas zobaczymy
w Google Analytics ruch w obrębie witryny/.
Na zajęciach proponuję
wykonanie
najprostszej witryny (Witryny Google
lub
weebly.com). Jeśli grupa chce zainwestować w
domenę i płatny hosting nie mam nic przeciwko. Stronę
można zrobić w sposób bardziej
zaawansowany lub z zastosowaniem CMSa. Użylicie technologii
CMS jest jednak obwarowane kilkoma zastrzeżeniami.
Zastosowane narzędzie musi dawać możliwość edycji nagłówka
(sekcja head). Lub oferować inny sposób implementacji
analityki Google. Każde hiperłącze powinno być opisane
(etykieta z opisem widoczna dla odwiedzającego witrynę
chwilę po wskazaniu myszą; informacje te są odczytywane
osobom niewidomym). Każda grafika powinna mieć opis (co
przedstawia) – znacznik alt. Na tytułach rozdziałów powinny
być osadzane nagłówki, przynajmniej h1 i h2 (jeśli
zastosowany CMS nie umożliwia formatowania nagłówka i efekt
wizualny nie pasuje do strony, to nagłówki można pominąć) . Oczywiste jest
także osadzenie "w kodzie" tytułu i opisu strony, słów kluczowych oraz favicony
(plik ico).
Zadania:
1.
Opracować
szablon witryny internetowej (przykład) zawierający elementy
promujące markę.
Skończył się darmowy (i bez
reklam) hosting na interia.pl. Proponuje zatem Witryny
Google lubb
weebly.com.
Weebly - ma więcej opcji SEO, ale Witryny Google
są nieustannie rozwijane (w
zupełności starczą na zaliczenie).)
Jako ciekawostkę można
potraktować materiał dotyczący
MS Expression Web 4.
Proszę jedynie o zapoznanie się z rozwiązaniami z zakresu
SEO.
Witryna Google, cel
śledzenia oraz zliczanie konwersji
MS Expression Web 4 - tworzenie
stron internetowych
SEO a ustawienia
strony w
MS Expression Web 4:
W dokumencie HTML many
pełną kontrolę nad SEO. Bardzo często strony firmowe są
pozbawione rozwiązań WEB 2.0. Za interakcję z klientami
odpowiadają serwisy społecznościowe (które są kwintesencją
technologii WEB 2.0) zintegrowane z witryną marki/ firmy.
Tworząc witrynę HTML
można bardzo łatwo dodać dowolne czcionki Google.
Page description (opis
strony): dwa przemyślane zdania zdania o zawartości strony.
Keywords (słowa
kluczowe): wyrazy i zwroty rozdzielone przecinkami (i
spacją), których wpisanie w wyszukiwarkę powinny kierować
do
witryny naszej firmy.
Formating (formatowanie):
Background (tło):
zostawimy białe (chyba, że znajdziemy markę wzorcową, która
stosuje inne rozwiązanie).
Hyperlink (hiperłącza):
trzeba zdecydować o ich kolorze w obrębie całej witryny (nie
zmieniać koloru, np. dla już odwiedzonych).
Przeważnie hiperłączami są elementy graficzne.
Advanced (zaawansowane):
Margins (marginesy):
jeśli strona ma się skalować do wielkości okna, to wszystkie
wartości ustawiamy na zero.
Language (język):
Mark current dokument as
(oznacz bieżący dokument jako): Polish
Save the document as (zapisz
dokument jako): Unicode (UTF-8)
Reload the current dokument as
(załaduj ponownie dokument jako): Automatic Encoding
Include a byte order mark (BOM)
(dołączaj BOM): Yes
Materiały:
●Przykładowa
strona projektu MSwB (proszę porównać w przeglądarce z włączonym Adblockiem i z wyłączonym, np. w trybie incognito).
Zamieszczanie na stronie
pluginów powodujących interakcje z mediami społecznościowymi
nie ma sensu. W Polsce jest bardzo popularne oprogramowanie
typu Adblock, które skutecznie usuwa takie elementy. Może to
prowadzić do nieporządnych zmian w kompozycji strony.
Sytuacja ta może dotyczyć także elementów graficznych na
których osadzono zwykłe hiperłącza, np. do serwisów
YouTube lub
Google+. Jak widać nie dotyczy to hiperłącz osadzanych
na tekście. Na zajęciach wykorzystamy
jednak kilka pluginów w celu sprawdzenia ich działania:
PLUGINY.
Po osadzeniu analityki Google
na własnej stronie można w okienku przeglądarki kliknąć
prawym i wybrać Zbadaj. Jeśli pojawiają się tam błędy
dotyczące Google Analytics: „nie udało się załadować
zasobów: http://www.google-analytics.com/ga.js”. Najczęściej
nie oznacza to rzeczywistych błędów. Komunikaty te wynikają
z pracy Adblocka. Po otwarciu strony w trybie incognito
znikają. Czy to oznacza, że analityka Google nie indeksuje
prawidłowo użytkowników Adblocka?
Tworząc komponenty
multimedialne platformy biznesowej (witryna, media
społecznościowe) należy zastosować stymulacje w obszarze
formy i treści przekazu:
- rozwiązania stymulujące
procesy uwagi (w szczególności: mimowolnej w tym torowanie
oraz dowolnej),
- zalecenia dotyczące
kompozycji obrazu, a także całego interfejsu z
uwzględnieniem UX (user experience),
- rozwiązania i strategie
wykorzystujące zjawisko załamania przerwy między bodźcem i
reakcją (brakujące pół sekundy),
- rozwiązania dotyczące
konstruowania sloganów reklamowych (psychologia reklamy).
•
YouTube Analytics – typy raportów i ich
znaczenie. Elementy marki w obrębie filmów.
Przygotowanie elementów
graficznych (przegląd witryn znanych marek w poszukiwaniu
inspiracji).
Istnieje szereg aplikacji do
filmowania pulpitu wraz z dźwiękiem z dowolnego źródła
(polecam komercyjny
FlashBack - program posiada doskonałe narzędzie do
montażu i obróbki materiału wideo). Rozwiązanie to pozwala
na sfilmowanie prezentacji multimedialnej (PowerPoint lub
LibreOffice Impress) z osadzonymi w jej obrębie
dowolnymi komponentami multimedialnymi. Mając na uwadze
konieczność zamieszczenia takiego filmu w serwisie YouTube
należy pamiętać o wymogu przygotowania nagrania w
rozdzielczości 1920x1080 pikseli. Jeśli monitor nie
obsługuje takiej rozdzielczości wówczas filmowanie
prezentacji nie ma sensu.
W takim wypadku można
przygotować poszczególne slajdy w formie plików graficznych
PNG. Po zgromadzeniu nagrań audio oraz filmów MP4 można je
zmontować (w rozdzielczości FullHD) w dowolnym programie do
montażu wideo. Bardzo dobre rezultaty zapewnia darmowy
Windows
Movie Maker 2012 (nie
jest już dystrybuowany, mimo że
jest kompatybilny z Windows10).
Oczywiście można skorzystać z
innych programów. Prostą i łatwą w obsłudze aplikacją jest
Wondershare Filmora (program komercyjny, ale możliwy do
zdobycia np. na stronie
Giveawayoftheday). Film można także zmontować w trybie
online z zastosowaniem narzędzi YouTube.
Zadania (audio):
1. Wykonać nagrania audio
(najlepiej w domu) oraz
zgromadzić darmową muzykę (narzędzia twórców YouTube).
2. Wykonać wstępną obróbkę
dźwięku (odszumianie, ewentualna zmiana tempa, miksowanie).
3. Nakręcić (najlepiej w domu z
zastosowaniem smartfonów) filmy promocyjne w rozdzielczości
1920x1080 pikseli lub zmontować filmy z fotografii (legalne
źródła).
4. Wszystkie materiały mogą
zostać osadzone w prezentacji multimedialnej (PowerPoint lub
LibreOffice Impress) i sfilmowane aplikacją do
rejestracji pulpitu.
(wymogiem jest jednak posiadanie monitora pracującego w
rozdzielczości 1920x1080). Tworzenie prezentacji i jej
filmowanie nie jest to jednak wymagane.
Analogiczny efekt można uzyskać w programie do
montażu wideo.
Kanał YouTube -
brandmarketing. YouTube Analytics – typy raportów i ich
znaczenie.
Przykład prostych badań
marketingowych - frazy kluczowe (witryna, filmy YouTube,
media społecznościowe).
Zadania:
1. Utworzyć kanał RSS na podstawie materiałów
z Twittera (film instruktażowy poniżej).
2. Tworzenie i modyfikacja fraz kluczowych.
Opisy pod filmami oraz ich tagi
muszą odwzorowywać statystycznie najczęściej powtarzane
zapytania grupy docelowej. W tym celu należy przeprowadzić
odpowiednie badania ankietowe:
2. Opublikować materiał wideo w
serwisie YouTube (dodać: tytuł, opis, słowa kluczowe, wybrać
lub stworzyć miniaturę).
3. Kanał YouTube wyposażyć w
symbole marki: górny baner, logo, hiperłącze do strony na
banerze, opisy.
4. Na banerze kanału YouTube proszę
systematycznie umieszczać hiperłącza do kolejnych mediów
społecznościowych.
5. Filmy proszę zaopatrzyć w
karty z odsyłaczami do strony produktu.
6. Kanał (wszystkie filmy)
należy wyposażyć w znak wodny (logo marki). Jego kliknięcie
oznacza subskrypcję kanału.
7.
Adresy kanału proszę
przesłać z zastosowaniem formularza (na górze strony). W
opisie filmów (na kanale YT) proszę podać inicjały autorów
oraz tytuły
utworów (podkład dźwiękowy).
Uwaga!
Proszę pamiętać o odpowiedniej
formie i treści przekazów medialnych!
4. Zapoznanie się z portalem LinkedIn. Jest wskazane
(ale nie konieczne), aby przynajmniej jedna osoba z
grupy (3/4 osobowej) utworzyła konto i reklamowała markę.
Tworzenie kanału RSS na podstawie
materiałów z Twittera
Tworzenie kanału RSS na podstawie materiałów z kanału
YouTube
YouTube - elementy marki w
obrębie filmów i kanału. Raporty YouTube Analytics.
Zadania:
1.
Poszczególne grupy prezentują elementy marki na kanale
YouTube: baner, logo, znak wodny, karty, odsyłacze do strony
produktu, opisy filmów wraz
ze słowami kluczowymi. Staramy się logicznie wytłumaczyć (nie
wszyscy) słabą jakość materiału wideo.
2. W Google Analytics
zdefiniować cel śledzenia na odtworzenie prezentacji
wynoszącej. Podobne cele należy dodać osadzając kolejne
filmy
na poszczególnych podstronach
3. Jeden cel śledzenia należy
ustawić w taki sposób, aby weryfikował zakładaną przez
twórców strony kolejność przechodzenia miedzy podstronami
do założonego celu.
Pamiętajmy:
Materiał wideo to wizytówka witryny oraz produktu! Złego
pierwszego wrażenia nie da się cofnąć! Tylko kilka sekund
wystarczy, aby klient ocenił negatywnie nasz film. Wrażenie
to automatycznie przenosi się na naszą markę i produkt!
Konsultacje projektów (1). Ocena kampanii
promocyjnej w mediach społecznościowych.
Zadania:
1. Jedna
grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy biznesowej. Omawia strategię marketingową oraz
prezentuje aktualne analityki i aktywność w mediach społecznościowych.
2. W celu uzyskania
rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne
(pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu
(złożenie zamówienia).
3. Przygotowanie i wstępna
analiza raportów i statystyk.
4. Praca nad sporządzeniem
SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony
dokument wraz z przykładami (podgląd
PDF)
oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX).
Arkusz ten częściowo
wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S)
wypełnią Państwo sami
i odeślą wraz ze sprawozdaniem
(DOCX/ PDF).
RAPORTY MUSZĄ BYĆ
PEŁNOEKRANOWE! MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY
INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube
Analytics).
Sprawozdanie (DOCX/
PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego
cały semestr:
I. YouTube Analytics:
Raport 1:
Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)
III. Statystyki (raporty):Facebooka i
Twittera (od początku semestru).
IV.Oprócz w/w raportów proszę w
sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za
istotny.
Wnioski po sprawdzeniu raportów:
Jednym z najistotniejszych parametrów oceny
kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do
zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali
Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie
poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics
nie wygenerował danych demograficznych. w raportach
pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył
tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale
nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!
W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję
najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google
Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej
(od
7:35 do 7:59 ):
Przegląd (wiek i płeć),
Wiek,
Płeć,
Zainteresowania, [PL],
Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców
kampanii marketingowych!
Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz
załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze
RAPORTY:
Formularze Google – jako proste
narzędzie interakcji z klientami; algorytmy do analizy
formularzy Google.
Skrypty SM na stronie marki.
Zagadnienia (Excela
zrobię w formie wykładu. Na laboratorium proszę zająć się
punktem nr 7):
1. Skonstruować formularz -
uwzględnić wybór wariantu kolejnych części formularza na
podstawie uprzednio udzielonych odpowiedzi (jeśli jest to
uzasadnione).
2.
Wypełnić 30 razy formularz i pobrać skoroszyt (XLSX lub ODS).
3.
Korzystając z arkusza kalkulacyjnego stworzyć algorytmy
zamieniające wyrażenia tekstowe na wartości liczbowe.
4.
Korzystając z mechanizmu filtrowania sporządzić podstawowe
statystyki wraz z wykresami.
5.
Gotowy skoroszyt proszę
przesłać na Dysk Google.
6. Wykonać kopię formularza i
osadzić ją w dokumencie HTML
poprzez „iframe” – w celu
uzyskania statystyk z Google Analytics.
7. Korzystając z niniejszych
materiałów proszę osadzić interaktywne widżety SM na
stronie marki/ produktu. Na fanpage'u Facebooka proszę
umieścić
przycisk CTA.
Konsultacje projektów (2). Ocena kampanii promocyjnej
w mediach społecznościowych.
Zadania:
1. Jedna
grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy biznesowej. Omawia strategię marketingową oraz
prezentuje aktualne analityki i aktywność w mediach społecznościowych.
2. W celu uzyskania
rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne
(pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu
(złożenie zamówienia).
3. Przygotowanie i wstępna
analiza raportów i statystyk.
4. Praca nad sporządzeniem
SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony
dokument wraz z przykładami (podgląd
PDF)
oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX).
Arkusz ten częściowo
wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S)
wypełnią Państwo sami
i odeślą wraz ze sprawozdaniem
(DOCX/ PDF).
RAPORTY MUSZĄ BYĆ
PEŁNOEKRANOWE! MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY
INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube
Analytics).
Sprawozdanie (DOCX/
PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego
cały semestr:
I. YouTube Analytics:
Raport 1:
Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)
III. Statystyki (raporty):Facebooka i
Twittera (od początku semestru).
IV.Oprócz w/w raportów proszę w
sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za
istotny.
Wnioski po sprawdzeniu raportów:
Jednym z najistotniejszych parametrów oceny
kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do
zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali
Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie
poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics
nie wygenerował danych demograficznych. w raportach
pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył
tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale
nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!
W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję
najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google
Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej
(od
7:35 do 7:59 ):
Przegląd (wiek i płeć),
Wiek,
Płeć,
Zainteresowania, [PL],
Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców
kampanii marketingowych!
Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz
załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze
RAPORTY:
Brand marketing: programy
pocztowe; listy mailingowe subskrybentów, tworzenie
automatycznych podpisów (sygnatur) z firmowymi adresami;
monitoring i optymalizacja.
Zagadnienia:
1. Przegląd narzędzi do audytu
witryn internetowych (np. WebsiteGrader.com i wiele innych).
2. Google Alerts.
3. Zmiany i optymalizacja
witryny zgodnie z wynikami audytu.
3. Konfiguracja programów
pocztowych (np. Gmail, Mozilla Thunderbird oraz aplikacje Androida)
umożliwiająca tworzenie automatycznych podpisów (sygnatur/
stopek zawierających, np. adresy poszczególnych mediów
społecznościowych.
4. Tworzenie list mailingowych.
Zadanie:
Na podstawie informacji ze
strony www oraz zamieszczonego poniżej filmu proszę
przygotować (każdy indywidualnie) sygnaturę e-maila
wykorzystywanego na zajęciach z MSwB. Sygnatura powinna
zawierać tekst oraz grafikę z osadzonymi hiperłączami. Po
sporządzeniu sygnatury proszę wysłać maila na adres:
j.jedryczkowski@gmail.com. Tytuł maila: SYGNATURA; Treść:
Imię i Nazwisko oraz nazwa projektu.
Konsultacje projektów (3). Ocena kampanii promocyjnej w
mediach społecznościowych.
Zadania:
1. Jedna
grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy biznesowej. Omawia strategię marketingową oraz
prezentuje aktualne analityki i aktywność w mediach społecznościowych.
2. W celu uzyskania
rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne
(pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu
(złożenie zamówienia).
3. Przygotowanie i wstępna
analiza raportów i statystyk.
4. Praca nad sporządzeniem
SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony
dokument wraz z przykładami (podgląd
PDF)
oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX).
Arkusz ten częściowo
wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S)
wypełnią Państwo sami
i odeślą wraz ze sprawozdaniem
(DOCX/ PDF).
RAPORTY MUSZĄ BYĆ
PEŁNOEKRANOWE! MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY
INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube
Analytics).
Sprawozdanie (DOCX/
PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego
cały semestr:
I. YouTube Analytics:
Raport 1:
Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)
III. Statystyki (raporty):Facebooka i
Twittera (od początku semestru).
IV.Oprócz w/w raportów proszę w
sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za
istotny.
Wnioski po sprawdzeniu raportów:
Jednym z najistotniejszych parametrów oceny
kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do
zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali
Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie
poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics
nie wygenerował danych demograficznych. w raportach
pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył
tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale
nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!
W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję
najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google
Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej
(od
7:35 do 7:59 ):
Przegląd (wiek i płeć),
Wiek,
Płeć,
Zainteresowania, [PL],
Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców
kampanii marketingowych!
Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz
załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze
RAPORTY:
- informacja o realizacji zadań
przez poszczególnych członków grupy (trzyosobowej).
- wskazane raporty Google
Analytics.
- wskazane raporty YouTybe
Analytics.
- statystyki z poszczególnych
portali społecznościowych.
- informację ilości pozyskanych
klientów.
2. Stydia stacjonarne: raporty zapisane w postaci
plików PDF proszę przesłać do dnia
14.06.2018 (wpis: termin do ustalenia). W
przypadku raportów przesłanych po terminie wpisy we wtorki (ul.
Wojska Polskiego 69, sala 345, godz. 11.30).
Raporty proszę przesyłać z zastosowaniem poniższych linków do
Dysku Google (logowanie na mail rejestrowany na
pierwszych zajęciach).
3. Na zajęciach każda grupa
prezentuje/ konsultuje swój raport ze szczególnym
uwzględnieniem wniosków na temat udziału w promocji marki i pozyskiwaniu klientów poszczególnych
mediów społecznościowych.
Przed wysłaniem pracy należy
zalogować się na swoje konto Google!
Proszę pamiętać, aby każdą pracę umieścić w folderze o
nazwie: Nazwisko_Imię_05 - gdzie liczba oznacza numer
zajęć. Tak przygotowany folder należy przed wysłaniem
skompresować. W tym celu należy na nim kliknąć prawym
przyciskiem myszy i wybrać: 7-Zip a następnie
Dodaj do "Nazwisko_Imię_05".
Należy pamiętać, aby na
zajęciach logować się na Dysk Google w
oknie incognito!
Zagadnienia na kolokwium
zaliczeniowe z wykładu to
treść powyższych dokumentów. Dla ułatwienia
dodam, że zazwyczaj pytania układam do treści zaznaczonych
wyróżniającym się kolorem. Kolokwium będzie przeprowadzone w
postaci testu online (19 pytań
zamkniętych i 1 otwarte) rozwiązywanego w
domu. Na pytania trzeba odpowiedzieć w
czasie 45 minut. O wyznaczonej godzinie test zostanie
wyłączony (trzeba zdążyć przed tym terminem).
Warunkiem uzyskania dostępu do testu
jest wcześniejsze zalogowanie się na konto Google. Adres logowania musi być
identyczny z podanym prowadzącemu na zajęciach. Każdy student może rozwiązać
test tylko jeden raz! Dla nieobecnych na wykładach
zamieszczam
materiały i
zagadnienia.
Wejściówki
i sprawdziany:
Wejściówka dla nieobecnych 27.03.2017 z grupy 21
E-B-SP/B (13.15). Temat: Rejestracja dźwięku oraz typy
uwagi.