Menu Start Strona główna Materiały dla studentów MTI - kanon oprogramowania Kursy multimedialne Kurs: LibreOffice Writer Cywilizowanie Windows 8 i 8.1 O autorze witryny Dane kontaktowe Publikacje Multimedia dla najmłodszych Seminarium e-learning Biogram Materiały do zajęć - instrukcje Wizualizacje procesów i zjawisk Praca naukowa Ogłoszenia Instrukcje do zajęć z MTI Plan zajęć Zaliczenie z MTI - semestr letni Egzaminy

 
JJ Kursy | Logo | Email | Autor

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sg

PROJEKT INFORMATYCZNY 2017

LABORATORIUM


Terminy zajęć i hiperłącza:

 

[01] [28-02-2017]

[02] [07-03-2017]

[03] [14-03-2017]

[04] [21-03-2017]

[05] [28-03-2017] K

[06] [04-04-2017] Zal. p 1.

[07] [11-04-2017]

[08] [18-04-2017] K

[09] [25-04-2017]

[10] [09-05-2017] Zal. p 2 i 3.

[11] [16-05-2017]

[12] [23-05-2017] e-learning (aktywne hiperłącze do e-learningu)

[13] [30-05-2017] e-learning (aktywne hiperłącze do e-learningu)

[14] [06-06-2017] K

[15] [13-06-2017] Zal. p 4.

 

Znaczenie symboli:

K: KONSULTACJE PROJEKTU LUB E: E-LEARNING - SAMODZIELNA PRACA STUDENTÓW W PRACOWNI LUB W DOMU.

Zal. - nieprzekraczalny termin zaliczenia projektu

 


Folder na Dysku Google - przesyłanie plików do oceny (EPUB, XLSX, 7Z)

Formularz Google - wysyłanie adresów testu 1

Formularz Google - wysyłanie adresów testu 2

PROJEKTY:

1. Multimedialny ebook w formacie epub (minimum 40 stron okładki i ilustracje).

2. Test z podstaw informatyki (Formularze Google) - pytania zamknięte.

3. Test z podstaw informatyki (Formularze Google) - pytania otwarte plus Arkusz Excela analizujący odpowiedzi.

4. Test z podstaw informatyki - arkusz Excela.

 

 

 

 

Temat : Realizacja mediów edukacyjnych - przypomnienie.

 

Wprowadzenie w problematykę zajęć.

Program przedmiotu, literatura, forma zaliczenia

Dokumentacja projektu - wersja rozszerzona

Materiały ułatwiające opracowanie dokumentacji własnego projektu

 

Skrócona wersja projektu (dokumentacji)

 

OGNIWO I

Określenie celów projektów.

OGNIWO: II

Określenie funkcji (poznawczych, kształcących dydaktycznych) projektowanego medium.

OGNIWO: III

Uproszczony scenariusz / plan medium.

 

Materiały dodatkowe:

Funkcje mediów edukacyjnych >tutaj<.
Ogniwa jednostki dydaktycznej o charakterze wytwórczym >tutaj<
Konspekt jednostki dydaktycznej >tutaj<
Ogniwa jednostki dyd. (w konspekcie) wg Arendsa >tutaj<

 

 

Temat: Projekt I - podstawowe informacje o formacie epub oraz przygotowanie dokumentów do konwersji.

 

Podstawowe informacje o ebookach

Przykładowy ebook

Przykładowy ebook multimedialny - 19MB (otwierać z zastosowaniem dodatku do Google Chrome: Readium).

 

Komponenty ebooków (do okładek).

Logo UZ małe w formacie PNG (przeźroczystość), logo UZ duże w formacie PNG (przeźroczystość).

 

Przygotowanie dokumentu do konwersji

 

W pierwszym projekcie zapiszemy własną pracę licencjacką w formacie epub.

W celu właściwego sformatowania tekstu musimy przygotować odpowiednie materiały:

 

1. Kolorową okładkę z imieniem i nazwiskiem oraz tytułem (JPG 800x600 pikseli).

2. PrintScreen pierwszej strony licencjatu - tam gdzie jest logo UZ (JPG lub PNG wysokość maksymalnie 720 pikseli, maksymalna szerokość 600 pikseli).

3. PrintScreen wszystkich tabel i wykresów wraz z towarzyszącymi im opisami (wysokość maksymalnie 720 pikseli, maksymalna szerokość 600 pikseli).

4. Wszystkie zawarte w pracy rysunki (JPG lub PNG wysokość maksymalnie 720 pikseli, maksymalna szerokość 600 pikseli).

5. Kolorową okładkę końcową z informacją o autorze (JPG 720x600 pikseli).

 

W celu pozbycia się licznych formatów należy przygotować pusty dokument z zastosowaniem LibreOffice Writer.

Pusty dokument ODT do pobrania.

 

Wszędzie stosujemy czcionkę Times New Roman 12p!

 

W dokumencie na 1 stronie umieszczamy napis okładka1, wyśrodkowujemy, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony (Wstaw/ Podział ręczny/ Podział strony)

 

Na 2 stronie: umieszczamy napis okładka2, wyśrodkowujemy, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony.

 

Na 3 stronie: umieszczamy napis Wstęp, wyrównany do lewej, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony.

 

Na 4 stronie: umieszczamy napis Spis treści, wyrównany do lewej, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony.

 

Na 5 stronie: umieszczamy napis Treść, wyrównany do lewej, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony.

 

Na 6 stronie: umieszczamy napis Bibliografia, wyrównany do lewej, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony.

 

Na 7 stronie: umieszczamy napis okładka_końcowa, wyśrodkowujemy, naciskamy enter, poniżej wstawiamy podział strony.

 

 

Końcowy spis treści wygenerujemy już w pliku EPUB. Jeśli ktoś ma jeszcze inne części pracy, to proszę o nich nie zapomnieć.

 

Na odpowiednich stronach - w miejscu napisów (po ich zaznaczeniu) wstawiamy okładki. Po wstawieniu grafik klikamy na nich prawym przyciskiem i wybieramy: Kotwica/ Jako znak.

 

Jeśli w tekście pracy przypisy były amerykańskie (w nawiasach), wówczas nic nie zmieniamy. Jeśli były dolne, to przed wklejeniem ich do dokumentu zmieniamy je na postać: (I. Nazwisko, 2011, s. 77-79) lub [1]. Jeśli wybieramy nawiasy kwadratowe, wówczas numery przypisów muszą się zgadzać z pozycjami w końcowej bibliografii.

 

Na stronach z tytułami nad i pod tytułem zostawiamy pusty akapit, a następnie tytuł pogrubiamy.

 

Pod Wstępem (w 4 wierszu od góry) wklejamy treść wstępu zgodnie z procedurą: Edycja/ Wklej specjalnie/ Niesformatowany tekst.

 

W podobny sposób (zaczynając od strony 5) wklejamy treść pracy z pominięciem rysunków, tabel i wykresów.

 

W miejscu  rysunków, tabel i wykresów proszę umieszczać napisy: rys, tab, wykr.

 

Całą treść pracy należy wyjustować za wyjątkiem napisów: rys, tab, wykr, które należy wyśrodkować.

 

Treść pracy należy zaznaczyć (za wyjątkiem napisów: rys, tab, wykr) i wybrać: Format/ Akapit.

 

W otwartym okienku Pierwszy wiersz ustawiamy na: 0,50 cm oraz zaznaczamy pole Nigdy nie dodawaj odstępu....

 

W miejscu  napisów: rys, tab, wykr wstawiamy odpowiednie grafiki (wysokie tabele wstawiamy obrócone o 90 stopni).

 

Jeśli grafiki są małe (ich wysokość nie przekracza 400 pikseli), to można pozostawić je w tekście.

 

Jeśli grafiki są duże (ich wysokość przekracza 400 pikseli), przed i po grafice wstawiamy podział strony (każdy rysunek będzie umieszczony na odrębnej stronie.

 

W końcowej Bibliografii nie włączamy automatycznej numeracji! Książki numerujemy ręcznie!

 

e-learning

Temat: Przygotowanie dokumentów ODT (formatowanie tekstu oraz przygotowanie bibliografii)

 

Zgodnie z instrukcją z 2 zajęć proszę przygotować odpowiedni dokument ODT

 

W opracowaniu dokumentu pomoże niniejszy kurs:

 

LibreOffice Writer - formatowanie dokumentów tekstowych.

 

 

 

Temat: Calibre i Sigil - generowanie i edycja ebooka w formacie epub

 

Wspólna konwersja dokumentu ODT do postaci EPUB z zastosowaniem aplikacji Calibre

 

Edycja dokumenty EPUB z zastosowaniem aplikacji Sigil

 

e-learning

Temat: Końcowa obróbka dokumentu EPUB i przygotowanie uproszczonej dokumentacji projektu (1-2 strony).

 

Skrócona dokumentacja projektu

 

Proszę pobrać skróconą wersję dokumentacji projektu i wypełnić ją.

Ostateczną wersję ebooka wraz z dokumentacją proszę umieścić w folderze podpisanym własnym imieniem i nazwiskiem.

Folder należy skompresować i przesłać na Dysk Google.

 

Calibre - konwersja z formatu ODT do EPUB.
   
Sigil - edycja dokumentu EPUB.

 

 

 

Temat 1: Ocena pierwszego projektu

Temat 2: Projekt drugi: Realizacja testów z zastosowaniem Formularzy Google.

 

PROJEKT II i III

 

2. Test z podstaw informatyki (Formularze Google) - pytania zamknięte.

3. Test z podstaw informatyki (Formularze Google) - pytania otwarte plus Arkusz Excela analizujący odpowiedzi.

 

 

Różnice pomiędzy realizacja testu i ankiety zostaną omówione na zajęciach.

Testy proszę wzbogacić o komponenty multimedialne (wskazówki służące wydobywaniu).

 

 

Temat: Realizacja testów z zastosowaniem Formularzy Google.

 

Opracowanie komponentów multimedialnych.

 

 

Temat: Realizacja testów z zastosowaniem Formularzy Google. Algorytmy analizujące odpowiedzi na pytania otwarte.

 

Opracowanie komponentów multimedialnych.

 

 

Temat: Realizacja testów z zastosowaniem Formularzy Google. Algorytmy analizujące odpowiedzi na pytania otwarte.

 

 

 

 

Temat: Ocena projektów 2 i 3

Prezentacja projektów, rozwiązywanie testów, ocena.

 

Temat: Projekt czwarty: Test opracowany z zastosowaniem arkuszy Excela

 

Excel - tworzenie testów i ankiet playlista YouTube

 

e-learning

Temat: Projekt czwarty: Test opracowany z zastosowaniem arkuszy Excela

 

Excel - tworzenie testów i ankiet playlista YouTube

 

 

Temat: Projekt czwarty: Test opracowany z zastosowaniem arkuszy Excela

 

Excel - tworzenie testów i ankiet playlista YouTube

 

e-learning

Temat: Konsultacje - dokończenie projektów.

 

Skrócona wersja dokumentacji

 

OGNIWO I

Określenie celów projektów.

OGNIWO: II

Określenie funkcji (poznawczych, kształcących dydaktycznych) projektowanego medium.

OGNIWO: III

Uproszczony scenariusz / plan medium.

OGNIWO IV
Uzasadnienie wyboru danego wariantu rozwiązania (1-2 zasady).
OGNIWO V
Skrócona wersja instrukcji metodycznej.
OGNIWO VI

Trzy pytania weryfikujące realizację funkcji: poznawczej, kształcącej i dydaktycznej.

 

 

 

Temat: Zaliczenie.