Menu główne:
I. Niezbędne programy:
Większość materiałów jest skompresowana. W celu ich wypakowania można się zaopatrzyć w darmowy program 7zip.
Jeśli poruszanie się w nowym systemie operacyjnym Windows 8 sprawia Państwu trudność, to można zainstalować program Classic Shell.
Inne rozwiązania optymalizujące prace z systemem Windows 8 i 8.1.
Plik graficzny poprawiający wygląd systemowego przycisku "start" (w przypadku problemu z pobraniem proszę kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać "Zapisz link jako"). Sposób instalacji zostanie zaprezentowany na zajęciach.
Program WebSite X5 Free 10 umożliwiający łatwe tworzenie stron internetowych.
II. Podstawowe zasady korzystania z darmowej wersji Website X5:
Należy koniecznie zachować plik instalacyjny programu! Jeśli zajdzie potrzeba przeniesienia projektu witryny do innego komputera, to nie będzie możliwa kontynuacja pracy, gdy zastosuje się inną wersję programu.
W celu uniknięcia problemów ze zgodnością wersji programu (tylko w przypadku darmowego produktu) należy wyłączyć jego aktualizacje. Na pierwszym ekranie widocznym po uruchomieniu programu należy wybrać „Preferencje”, a następnie zabrać zaznaczenie w polu „Podczas uruchamiania programu sprawdź aktualizacje”.
Przenosząc plik projektu do innego komputera należy pamiętać o zapisaniu go w identycznej lokalizacji jak ta, z której go zabrano. Domyślnie projekty są zapisane w „Moich dokumentach” w folderze „Incomedia”. Ten folder kopiujemy (nadpisujemy) do nowego komputera po zainstalowaniu programu Website X5.
Oprócz folderu Iconmedia warto pamiętać o wyeksportowaniu całej witryny na dysk lokalny do folderu. W tym celu na piątej zakładce programu Website X5 „Export” należy wybrać „Eksportuj witrynę na dysk”, wskazać folder docelowy i kliknąć „Dalej”. Folder z taką witryną warto zarchiwizować i zapisać na bezpiecznym nośniku. Rozwiązanie to umożliwi odtworzenie witryny w przypadku zmiany oprogramowania przeznaczonego do jej edycji.
Producenci programu bardzo często (podczas pobierania programu) oferują darmowe szablony (template) w formie pakietów (plik z rozszerzeniem exe). Pakiet taki należy zapisać w dowolnym folderze. Następnie trzeba kliknąć na nim prawym przyciskiem myszy i wybrać 7-
Należy pamiętać, aby nie instalować szablonów z innych źródeł niż oficjalna strona producenta lub płyt dołączanych do czasopism komputerowych. Instalując szablon z nieznanego źródła (np. portal chomikuj.pl) łamie się postanowienia licencyjne i naraża na odpowiednie konsekwencje prawne.
III. Multimedialny kurs tworzenia stron internetowych:
1. Zdobywanie adresu strony.
2. Tworzenie stron z zastosowaniem Website X5 Free v.10.
Nowy obszerny kurs! Kurs zawiera wszystkie treści omawiane na zajęciach.
IV. Komponenty witryny internetowej:
1. Ikona witryny.
2. Logo PCE.
3. Baner Projektu w formacie Flash [600x100 pikseli] [700x100 pikseli].
4. Baner PCE "w gwiazdach" [280x280 pikseli]
5. Wszystkie komponenty razem.
6. Radostów [hasło]
V. Strony internetowe oferujące dostęp do darmowych multimediów:
Jamendo -
YouTube -
Iconfinder -
Animowane gify
VI. Platforma edukacyjna realizowana z zastosowaniem Dysku Google
Możliwości:
1. Dostęp do treści kształcenia przeznaczonych dla uczestników kursu -
2. Udostępnianie folderów pozwalających na odsyłanie prac -
2. Proste tworzenie i udostępnianie elektronicznych testów i ankiet.
4. Wysyłanie maili grupowych do uczniów i rodziców.
Przykłady:
Udostępnianie materiałów tylko do pobrania. Identycznie tworzy się pakiet zadań (plików) dla uczniów oraz dział ogłoszeń dla nauczycieli.
Odsyłanie prac domowych. Dla całej grupu lub indywidualnie dla kazdego ucznia (1 uczeń = 1 udostępniony folder).
Ankieta internetowa.
VII. Dodawanie plików HTML tworzonych z zastosowaniem innych narządzi
niż Website X5:
1. Strona tworzona w Wordzie
-
-
-
2. Krzyżówki Hot Potatoes
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3. Tworzenie dokumentów PDF
-
-
-
4. Prezentacje PowerPoint na stronie internetowe
Publikowanie w internecie Prezentacji PowerPoint przekonwertowanych do postaci internetowej z zastosowaniem iSpring Free jest omówione w dziale "Prezentacje multimedialne".