Informacja o konieczności założenia kont "Gmail" - tylko na
potrzeby zajęć laboratoryjnych.
Terminy / pojęcia:
Technologia informacyjna a informatyka. TIK (ICT); rola i
miejsce TIK w edukacji; ochrona własności intelektualnej;
system operacyjny; alternatywne systemy operacyjne
(bezpieczeństwo danych i systemu); komputer i sieć
komputerowa. urządzenia peryferyjne; edytory tekstu
(Microsoft Word, OpenOffice Writer0; Internet – korzystanie
z zasobów, komunikacja synchroniczna i asynchroniczna;
arkusze kalkulacyjne (Microsoft Excel, OpenOffice Calc);
bazy danych (Microsoft Access, OpenOffice Base); pliki
multimedialne; prezentacje multimedialne (Microsoft
PowerPoint, OpenOffice Impress); prezentacje multimedialne
iSpring; witryny internetowe CMS.
Warunkiem uzyskania dostępu do testu jest
wcześniejsze zalogowanie się na konto Google. Adres
logowania musi być identyczny z podanym prowadzącemu na
zajęciach. Każdy student może rozwiązać test tylko jeden
raz!
[52:42]
10. Podział okna (blokowanie wierszy i kolumn).
Kurs zrealizowany w 2009 roku
na przykładzie Excela 2003. Treść filmu nie
zdezaktualizowała się, jednak użytkownicy nowszych wersji
arkusza kalkulacyjnego mogą pominąć jego pierwszą część. W
sytuacji, gdy aktualne wersje Excela znacząco różnią się od
prezentowanej, zamieszczono wstawki z Excela 2007 oraz (365)
z roku 2019.
Uwaga!
Na sprawdzianie praktycznym z
arkusza kalkulacyjnego będą identyczne zadania jak te
wykonywane na zajęciach oraz na filmach.
Z poniższego łącza pobrać plik
sprawdzianu i wypakować (do końca zajęć proszę nie
wylogowywać się!).
Zmienić nazwę wypakowanego
pliku (nazwą musi być własne nazwisko).
Proszę wykonać wszystkie
zadania (identycznie jak na zajęciach lub filmach
instruktażowych). Dodatkowe instrukcje nie będą podawane!
Po zakończeniu pracy plik należy
przesłać z powrotem na Dysk Google.
Sprawdzian można pisać w Microsoft
Excel 2007 lub LibreOffice Writer.
Uwaga! Osoby wybierające.
LibreOfice (OpenOffice) powinny obejrzeć
filmy o Microsoft Excel.
W najnowszej wersji systemu
operacyjnego Windows 10 zmianie uległo miejsce, w którym
wpisuje się parametry polaczenia proxy.
Wszystkie wartości pozostały
jednak bez zmian.
Korzystanie ze
źródeł elektronicznych Uniwersytetu
Zielonogórskiego z zastosowaniem
WebVPN.
Po kliknięciu
WebVPN
można rozpocząć proces logowania. Za pierwszym
razem może być wymagana instalacja
oprogramowania - Info.: [1]
[2]
[3]
[4]
[5]
[6]
[7].
Należy zmienić ustawienie na STUDENCI i zalogować się na
swoje konto studenckie.
Po zalogowaniu
wybieramy: Bibliotekę i Bazy Danych.
Tam znajdą Państwo Legalis oraz LEX.
Po kliknięciu
WebVPN
można rozpocząć proces logowania. Za pierwszym
razem może być wymagana instalacja
oprogramowania - Info.: [1]
[2]
[3]
[4]
[5]
[6]
[7].
Należy zmienić ustawienie na STUDENCI i zalogować się na
swoje konto studenckie.
Po zalogowaniu
wybieramy: Bibliotekę i Bazy Danych.
Tam znajdą Państwo Legalis oraz LEX.
3. Obowiązkowo utworzyć:
Profil zaufany (mObywatel) oraz profil ZIP (test
i zadania).
Korzystanie
Uwaga! Na
swoje konta w systemach ePUAP i ZIP należy się logować
wyłącznie w trybie incognito!
Zadania:
1. ePUAP - studenci referują
poszczególne opcje z "Katalogu spraw" w sekcji "Strefa
klienta".
2. ePUAP - studenci referują
poszczególne opcje z "Katalogu spraw" w sekcji "Strefa
urzędnika".
Multimedialna witryna internetowa na Dysku Google cz.1.
Materiały:
Film o tworzeniu Witryny
Google (treści dotyczące osadzania Analityki Google oraz
mechanizmu transakcji można pominąć):
Zadanie:
Korzystając z powyższego filmu
proszę utworzyć własną witrynę internetową.
W tym celu należy zalogować się na swój Dysk Google oraz
skorzystać z trzech fragmentów filmu:
00:00 – 00:36 –
tworzenie witryny na własnym dysku Google. 01:12 – 02:43 – baner i logo wstawimy na zajęciach.
Proszę wymyślić własne nazwy stron witryny (aby było na
jeden temat). 13:03 – 13:33 – publikowanie witryny w Internecie.
Adres opublikowanej witryny wysyłamy do sprawdzenia z
zastosowaniem formularza:
Multimedialna witryna internetowa na Dysku Google cz.2.
Film: Tworzenie ankiet i testów
elektronicznych z zastosowaniem Formularzy Google (od 2:16
min).
Zadania:
Proszę opracować monotematyczną
witrynę internetową zawierającą wszystkie omawiane na
zajęciach komponenty multimedialne. Należy pamiętać o
ankiecie tworzonej na zajęciach z arkusza kalkulacyjnego.
Można wykonać nową ankietę, quiz lub test.
Kontynuacja prac nad witryną
internetową zawierającą wszystkie omawiane na zajęciach
komponenty multimedialne.
Należy pamiętać o automatycznej
prezentacji multimedialnej (Dokumenty Google).
Tworzenie elektronicznych
testów i ankiet w Excelu (materiał nieobowiązkowy):
kurs.
Prezentacja i ocena witryn
internetowych (wraz z komponentami multimedialnymi).
Zainteresowani podwyższeniem
oceny mogą przygotować (według wskazówek z umieszczonych
poniżej kursów) prezentację multimedialną na temat wskazany
przez prowadzącego. W zależności od własnych
preferencji proszę przygotować prezentację korzystając z
pakietu Microsoft Office (PowerPoint) lub OpenOffice (LibreOffice
Impress). Zamieścić: grafikę, dźwięk, film. Prezentacja musi
zawierać identyczną strukturę hipertekstową (spis treści i
odnośniki), jak w prezentacji omawianej w kursie
multimedialnym.
Uwaga! Prezentacja
utworzona z zastosowaniem PowerPoint 2010 lub wyższym nie
musi być przenośna.
Plik z zadaniami należy wysłać na Dysk Google do folderu
Prezentacja.