Menu Start Strona główna Materiały dla studentów MTI - kanon oprogramowania Kursy multimedialne Kurs: LibreOffice Writer Cywilizowanie Windows 8 i 8.1 O autorze witryny Dane kontaktowe Publikacje Multimedia dla najmłodszych Seminarium e-learning Biogram Materiały do zajęć - instrukcje Wizualizacje procesów i zjawisk Praca naukowa Ogłoszenia Instrukcje do zajęć z MTI Plan zajęć Zaliczenie z MTI - semestr letni Egzaminy

 
JJ Kursy | Logo | Email | Autor

 
 

Dysk Google

Google AnalyticsGoogle Alerts

Facebook

Twitter

Instagram

YouTube

Google plus

linkedin

Snapchat

YouTube for TV

Generator kodów QR

 

 

..
 

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BIZNESIE

JJ kursy | http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz


Terminy konsultacji.

Katalog przedmiotu oraz warunki uzyskania zaliczenia. Uwaga! Obowiązującym katalogiem (sylabusem) jest niniejsza strona internetowa.

Rejestracja w grupie laboratoryjnej i potwierdzenie zapoznania się z treściami kształcenia oraz warunkami uzyskania zaliczenia.


TERMINY ZALICZEŃ I SKŁADANIA PRAC

14.06.2019 - Termin przesłania raportów.

17.06.2019 - Wpisy z projektu - 1 termin (pod warunkiem, że zdążę sprawdzić projekty).

23.06.2019 - Wpisy z projektu - 2 termin.

17.06.2019 godz. 20.00 - Uwaga! Nowy termin testu ustalony na ostatnim wykładzie!

23.06.2019 godz. 20.30 - Test online z wykładu - 2 termin.


Dysk Google grupy A  Dysk Google grupy B  Dysk Google grupy niestacjonarnej  Uruchamianie TeamViewera  Projekty i rejestracja ich komponentów  Test zaliczeniowy z wykładu -  stacjonarni 


WYKŁADY - czw. parzyste (108 A-2) 13.15-14.40

LABORATORIA - czwartki (221 A-2)  F  

STUDIA NIESTACJONARNE

21 E-B-SP T

21 E-B-SP/A (9.15-10.45),  21 E-B-SP/B (11.15-12.45)

 

 01  21-02-2019 - Nowy typ odbiorcy/ klienta

 02  07-03-2019 - Brand marketing; web design

 03  21-03-2019 - Platforma biznesowa

 04  04-04-2019 - Media/ multimedia/ proc. uwagi

 05  18-04-2019 - Autoprezentacja w SM.

 06  16-05-2019 - Neuromarketing/ m. szept. i wir.

 07  30-05-2019 - Promocja/ skuteczność/ zaufanie

 08  13-06-2019 - Web Analytics

 09  Sesja - Kolokwium (w domu w trybie online)

 

 

Uwaga!

Numery wykładów i laboratoriów są hiperłączami.

 01  21-02-2019 - Wprowadzenie/ dyski/ bezp.

 02  28-02-2019 - Web Design/ pliki graficzne

 03  07-03-2019 - Brand marketing/ witryna

 04  14-03-2019 - Brand marketing/ witryna/ SEO

 05  21-03-2019 - Brand marketing/ str. docelowe

 06  28-03-2019 - Prez. wynosząca/ graf / audio

 07  04-04-2019 - Prez. wynosząca/ montaż/ YT An.

 08  11-04-2019 - Kanał RSS / badanie mark. s. kl.

 09  18-04-2019 - SM - integracja z witryną.

 10  09-05-2019 - Konsultacje  projektów (1)

 11  16-05-2019 - Formularze Google i analiza.

 12  23-05-2019 - Konsultacje  projektów (2)

 13  30-05-2019 - Brand marketing cd./ audyt

 14  06-06-2019 - Konsultacje  projektów (3)

 15  13-06-2019 - Analiza raportów i statystyk

 01   - Wprowadzenie/ dyski/ bezp.

 02   - Web Design/ pliki graficzne

 03   - Brand marketing/ witryna

 04   - Witryna / Docelowe / SEO / SM

 05   - Prez. wynosząca / SM

 06   - Prez. wynosząca / SM

 07   - SM / fanpage/ blog/

 08   - SM/ Formularze Google

 09   - Analiza raportów i statystyk

09-05-2019 - Konsultacje  projektów dla grup:   TakeMyCar Burgerex

23-05-2019 - Konsultacje  projektów dla grup:   Kotleteo Fast&Hungry PC Picker

06-06-2019 - Konsultacje  projektów dla grup:   Limonka - Burger Wlanup

Uwaga! Na laboratoriach mogą być przeprowadzone dwie lub trzy wejściówki sprawdzające przygotowanie do zajęć.

Plan UZ  | Dysk Google dla grup |  Frekwencja | Oprogramowanie | TeamViewer QuickJoin v13 (meeting: m67-203-577) ; Soft: WMM-2012

 

WPROWADZENIE ORAZ CEL ZAJĘĆ

Większość zadań laboratoryjnych jest wykonywana indywidualnie, jednak przewiduję utworzenie trzyosobowych zespołów z wyznaczonym liderem. Lider decyduje o wyborze strategii i kierunków działań. Poszczególne osoby (lider także) odpowiadają za: witrynę, wybrane media społecznościowe oraz produkt.

Z chwilą opublikowania „firmowej witryny” należy uruchomić: fanpage na Facebooku, Twitter, Instagram (lub uzgodniony zamiennik) oraz blog. Na zajęciach przygotujemy przykładowe (do ewentualnej zamiany) filmy do kanału YouTube. W poszczególnych mediach należy systematycznie zamieszczać elementy marki (logo, banery, prezentację wynoszącą, filmy) i przede wszystkim wpisy.

Wszystkie media społecznościowe muszą kierować potencjalnego klienta na oficjalną stronę internetową (stronę marki lub stronę docelową  produktu). Istotnym czynnikiem decydującym o ocenie końcowej jest ocena kampanii (statystyki, raporty, zaangażowanie fanów).


Projekty - elementy podlegające ocenie

Tworzenie witryny Google oraz osadzanie
celów śledzenia Google Analytics

 

Strona marki:

 Pojawienie się działów / podstron: Produkt, Firma lub O nas, Gwarancja, Referencje, Aktualności, Kontakt (wykład 3*).

 Wygląd strony, w tym: favicona, logo, baner (elementy marki na wszystkich podstronach).

 Zawartość kodu witryny: opis witryny, słowa kluczowe, opisy hiperłącz, opisy grafik, nagłówki (niekoniecznie w CMS), analityka Google (!).

 Strona docelowa produktu (landing page):

 Realna wartość produktu (korzyści funkcjonalne i symboliczne – wykład 2).

 Jakość wykonania produktu.

 Sposób dystrybucji produktu.

 Materiały dla fanów (wykład 3).

Uwaga!

Grupy, które realizują transakcję z wykorzystaniem Formularzy Google proszone są o zapoznanie się z PRZYKŁADEM.

 Prezentacja wynosząca (każdy student przygotowuje własną):

 Zastosowanie wiadomości na temat konstruowania sloganów – wykład 2.

 Zastosowanie rozwiązań dotyczących stymulacji procesów uwagi – wykład 4.

 Walory estetyczne i jakość wykonania (techniczna [1] [2]).

 YouTube Analytics i prezentacja wynosząca:

 Prezentacje wynoszące mają pojawić się we wszystkich mediach społecznościowych promujących produkt. Należy zatem przedstawić  raport

obrazujący źródła wejść na daną prezentację (film) wskazując na największy zasięg danego medium.

 W raporcie należy uwzględnić wskaźniki utrzymania uwagi ilustrujące poziom zaangażowania odbiorców (szczególnie względny).

 Statystyki.

Media społecznościowe (oceny dla odpowiedzialnych za dane medium - w tym także strona produktu):

 Systematyczne zamieszczanie materiałów w mediach społecznościowych.

 Promowanie marki i produktu.

 Materiały dla fanów.

 Budowanie społeczności "plemienia".

 Jakość prezentowanych materiałów (treść i forma - elementy stymulacji / manipulacji).

 Statystyki.

 Google Analytics – raporty wraz z wnioskami:

 Statystyki - przede wszystkim wartości współczynnika konwersji celu.

 Raport przepływu określający źródła wejść na stronę produktu – wskazanie najbardziej skutecznych mediów społecznościowych i próba

określenia przyczyn.

 Raporty śledzenia (w przypadku, gdy produkt był zamawiany / pobierany / oglądany) – określenie najbardziej skutecznych mediów społecznościowych

i próba określenia przyczyn.

 Wnioski na temat grupy docelowej (raporty: Odbiorcy/ Zainteresowania/  - Przegląd oraz  - Segment na rynku).

* Podane numery wykładów według numeracji na niniejszej stronie.

 

Każdy projekt uzyska jedną ocenę. Ocena projektu będzie traktowana jako jedna z ocen cząstkowych studenta (np. za prezentację lub prowadzenie danego medium społecznościowego). Z ocen tych będzie obliczona średnia arytmetyczna.


WYKŁADY

 

 WYKŁAD 1

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Nowy typ odbiorcy / klienta – nowe media, a plastyczność mózgu. Manipulacja w mediach masowych.

YouTube Analytics – przykłady badań własnych.

 

Wprowadzenie:

Warunki uzyskania zaliczenia, podstawowe treści i zagadnienia, literatura. Informacja o stronie internetowej prowadzącego
oraz o konieczności założenia kont "Gmail" na potrzeby zajęć laboratoryjnych i strategii marketingowych.

Podanie hasła do materiałów.

Przykładowy arkusz oceny projektów (wymaga modyfikacji ze względu na zmiany w SM).

 

Zagadnienia:

Wykład 1. Nowa forma przekazu = nowy odbiorca (wyniki badań własnych): Pobierz prezentację (Kielce)

Wykład 1. Forma przekazu = forma manipulacji: Pobierz prezentację (DBI)

 

Publikacje:

- Jędryczkowski J. (2016) Krótkie komunikaty multimedialne w procesie nabywania wiedzy proceduralnej, "General and Professional Education" 3/2016. Pobierz plik PDF

- Jędryczkowsk J. (2016) Cognitive preferences displayed by the recipients of short, educational multimedia messages, W: red. E. Baron-Polańczyk,
   ICT in educational Design Vol.10, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 97-112. Pobierz plik PDF

 

WYKŁAD 2

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Brand marketing w mediach społecznościowych (1).

 

Zagadnienia:

 Brand marketing: Pobierz prezentację

 Web design: Pobierz plik DOCX

 Webwriting.

 Graficzna kompozycja reklamy.

 Słownictwo reklam , a manipulacja: Pobierz prezentację

 Testy A/B: Pobierz prezentację

 Elementy tworzywa filmowego.

 Dźwięk w filmie reklamowym. 

 Legalne źródła komponentów multimedialnych do materiałów promocyjnych [Muzyka YouTube] [Pexels] [FindSounds]

 

Literatura:

Strategiczny brand marketing

Niezawodne zasady web designu

Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów

Testy A/B. Od kliknięcia do klienta

Okładka książki "Psychologia reklamy"

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu

 

 

Narzędzia:

 Adobe Color: wybór zestawu barw

 

Materiały:

Wykład 2. Brand marketing - wprowadzenie (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 2. Optymalizacja interfejsu i testy A/B  (pptx -  hasło): Pobierz prezentację

Wykład 2. Interfejs - kolorystyka i struktura (docx -  hasło): Pobierz plik DOCX

Wykład 2. Konstruowanie sloganów reklamowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

WYKŁAD 3

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

1. Konstruowanie komunikatów dźwiękowych.

2. Platforma biznesowa wg Michaela Hyatta.

 

1. Konstruowanie komunikatów dźwiękowych.

Na podstawie książki: Byron Reeves, Clifford Nass, Media i Ludzie.

 

Byron Reeves, Clifford Nass, Media i Ludzie

 

Zagadnienia:

 Osobowość interfejsu - wyniki badan i zalecenia dla twórców reklam.

 Jakość obrazu a jakość dźwięku - reakcje odbiorców.

 Problem synchronizacji dźwięku i obrazu w świetle wyników badań odbiorców.


 

2. Platforma biznesowa wg Michaela Hyatta.

 

Zagadnienia:

 Produkt.

 Przygotowanie do startu.

 Baza medialna.

 Witryna / strony docelowe (Landing page).

 Zwiększanie zasięgu – media społecznościowe.

 Analizy.

 Fani.

 

Platforma biznesowa wg Michaela Hyatta

Rys. Opracowanie własne

 

 

Rozumienie pojęcia Internet

 

Rys. Opracowanie własne

Literatura:

Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku

Michael Hyatt WWW HomePage

Michael Hyatt Produkt

Michael Hyatt Blog

Michael Hyatt RSS

Michael Hyatt RSS

Michael Hyatt iTunes

Michael Hyatt Facebook

Michael Hyatt YouTube

Michael Hyatt Twitter

Michael Hyatt Instagram

Michael Hyatt Ppinterest

Michael Hyatt Linkedin

Materiały wykładowcy - hasło

 

Materiały:

Wykład 3. Platforma biznesowa wg M. Hyatta  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

WYKŁAD 4

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Media multimedia mass media, media społecznościowe. Stymulacja procesów uwagi, a skuteczność oddziaływań marketingowych.

 

Zagadnienia:

 Człowiek w świecie mediów. Poznawanie świata poprzez media.

 Systemy reprezentacji rzeczywistości (konstruktywizm) a konstrukcja komunikatów medialnych.

 Stymulacja procesów uwagi, a skuteczność kampanii marketingowych.

 Technologia informacyjno-komunikacyjna (ICT) jako czynnik integrujący możliwości współczesnych masmediów.

 Cechy charakterystyczne nowych mediów (interaktywność, multimedialność, hipertekstowość, komunikacyjność).

 

Materiały:

Wykład 4. Koncepcje poznawcze, a odbiór przekazów multimedialnych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 4. Procesy uwagi, a konstruowanie komunikatów medialnych  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

 

Materiały uzupełniające (szczególnie dla nieobecnych na wykładzie):

Wykład 4. Koncepcje poznawcze ... [ Artykuł uzupełniający: Teoretycy, Multimedia (b. krótko), Procesy uwagi]: Pobierz plik DOCX  (istotne treści na niebiesko).

Wykład 4. Manipulacja - pojęcia i terminy (do testu końcowego): Pobierz plik DOCX 

Wykład 4. Szeroka definicja multimediów (plusy/ minusy), wg D. De Kerckhove (pdf s.8 do s.21): Pobierz plik PDF

 

media, media edukacyjne, multimedia,

J. Bruner a multimedia - rysunek (PDF).

slajdy: J. Bruner a multimedia, przekaz pozawerbalny, hipertekstowość.

WYKŁAD 5

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Autoprezentacja w mediach społecznościowych.

 

Zagadnienia:

 Pojęcie autoprezentacji - zasięg teorii.

 Autoprezentacja - uwarunkowania.

 Taktyki autoprezentacji.

 Motywy autoprezentacji.

 

Wykład 5. Autoprezentacja jako element strategii biznesowej w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

 

Okładka: Wywieranie wrażenia na innych

Okładka: Wywieranie wrażenia

Link do filmu: Mowa ciała

 

WYKŁAD 6

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Neuromarketing (fragmenty filmu); marketing szeptany; marketing wirusowy.

 

Zagadnienia:

 Neuromarketing (35 min) - (0-4.27)(14.25-17.24)(20.50-22.38)(26.18-30.00)

 Marketing szeptany.

 Marketing wirusowy.

 Ułatwienia dla klientów: paczkomaty oraz nowoczesne formy płatności (Blik).

 

Wykład 6. Marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

Wykład 6. Marketing szeptany: Definicje, Kodeks, Artykuł, Raport.

 

Marketing wirusowy - przykłady:

Thinkmodo (agencja zajmująca się wyłącznie marketingiem wirusowym): kampanie [2] [11] [12] [19].

Woda Evian (2013)

Samsung (Samsung Galaxy Note 3) - fotografia

Yes We Can - Barack Obama Music Video

Serce i Rozum playlista

Allegro i "Legendy polskie"

 

Literatura:

Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży

Lubię to! Potęga marketingu szeptanego na Facebooku

Marketing wirusowy w internecie

 

WYKŁAD 7

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Brand marketing w mediach społecznościowych (2).

 

Zagadnienia:

 Brand marketing.

 Promocja w mediach społecznościowych.

 Blog.

 Skuteczność.

 Zaufanie.

 

Wykład 7. Media społecznościowe - zaufanie (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

 

Literatura:

 

Strategiczny brand marketing

Jesteś marką Blog

Zaufanie 2.0

Jak promować się w mediach społecznościowych

Marketing społecznościowy

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym

WYKŁAD 8

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Web Analytics.

 

Zagadnienia:

 Big Data.

 YouTube Analytics, a skuteczność materiałów wideo (prezentacji wynoszącej).

 Google Analytics – przepływ użytkowników, a modyfikowanie witryny firmowej oraz strategii marketingowych.

 Audyt witryny.

 Statystyki mediów społecznościowych.

 

Materiały:

Metoda Kosińskiego - film (jeśli używasz Adblocka, włącz w oknie incognito).

Metoda Kosińskiego - artykuł (hasło na zajęciach) lub artykuł na stronie WWW.

 

Wykład 8. BigData (docx - hasło): Pobierz plik DOCX.

 

Literatura:

 

Big Data. Najlepsze praktyki budowy skalowalnych systemów obsługi danych w czasie rzeczywistym Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych Google Analytics dla marketingowców. Wydanie II Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności

 

Kolokwium z wykładu odbędzie się w trybie online (w domu) - termin do uzgodnienia


LABORATORIA

 

LABORATORIUM 1

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Google Drive - praca w sieci. Omówienie koncepcji oraz celu zajęć.

 

Jeśli zaj. laboratoryjne poprzedzają wykład:

Warunki uzyskania zaliczenia, podstawowe treści i zagadnienia, literatura. Informacja o stronie internetowej prowadzącego
oraz o konieczności założenia kont "Gmail" na potrzeby zajęć laboratoryjnych i strategii marketingowych.

Podanie hasła do materiałów.

Przykładowy arkusz oceny projektów (wymaga modyfikacji ze względu na zmiany w SM).

 

Zadania:

1. Utworzyć konto na dysku sieciowym Google Drive (proszę zwrócić uwagę na formę adresu - relacje biznesowe!).

2. Przesłać pliki na dyski sieciowe.

3. Wykonać udostępnianie folderów (różne uprawnienia ).

4. Pobrać pliki udostępnione przez osoby z grupy.

5. Utworzyć dokument tekstowy z zastosowaniem edytora online (na dysku online oraz pobrać plik).

 

Korzystając z poniższych formularzy proszę zapisać się do grupy pamiętając o podaniu adresu Gmail.

Hasło proszę zachować do końca semestru!

 

 

Omawiam:

 koncepcję platformy biznesowej zintegrowanej z mediami społecznościowymi,

 znaczenie produktu na tle innych elementów platformy biznesowej.

 

Zadanie domowe:

Opracować koncepcję: produktu, marki oraz logo. Zarejestrować Gmail z nazwą marki.

 

Oprogramowanie i materiały prowadzącego:

Skonfigurowany klient: TeamViewer QuickJoin v13 (meeting: m67-203-577).

LABORATORIUM 2

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Brand marketing, a Web Design. Typy plików graficznych.

 

Korzystając z poniższego hiperłącza proszę podać wybraną nazwę marki, opis produktu oraz skład zespołu ze wskazaniem lidera.

 

  Zadania:

Opracować:

1. Plik graficzny png z logo firmy.

2. Faviconę - plik ico (16x16 pikseli). W przypadku popularnych CMSów wystarczy plik PNG, np. 128x128 pikseli (raczej nie większy niż 256x256).

3. Dwa nagłówki banery witryny i odpowiadającą im grafikę na potrzeby mediów społecznościowych.

4. Materiały wskazane przez prowadzącego i przesłać je na Dysk Google.

 

Oprogramowanie:

PhotoFiltre 7 i spolszczenie

FastStone Image Viewer

GIMP

7zip

 

Materiały:

 Grafika rastrowa i fotografia cyfrowa: Pobierz prezentację

 

Strony internetowe i narzędzia online:

 Adobe Color: wybór zestawu barw

 Gotowe ikony (ICO i PNG): IconArchive

 Gotowe ikony (ICO i PNG): FindIcons

 Gotowe ikony (ICO i PNG): IconFinder

 Fonty: 1001freefonts (licencje przede wszystkim do użytku osobistego).

 Fonty:  czcionki.com (dla każdej czcionki warto poszukać indywidualnie licencji).

 Online Golden Text Generator (generatory ozdobnych napisów).

 Generator ozdobnych napisów (PL): profilki.pl

 Generator ozdobnych napisów: flamingtext.com

LABORATORIUM 3

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Projektowanie witryny marki;  koncepcje produktów (np. baza notatek z wykładów).

 

Prezentacja (studenci) koncepcji produktu.

Moje propozycje:

Plik PDF z ciekawym opracowaniem, np. "Dieta cud" (wada: taki produkt może być rozprowadzany z pominięciem witryny naszej marki, np. w mediach społecznościowych). Dostęp do zamkniętej grupy lub materiałów na dysku sieciowym, np. związanych z konkretnym egzaminem lub studiowanym kierunkiem / specjalnością. Bezpłatnie lub warunkiem przystąpienia może być udział w grupie / forum na zasadzie wolontariatu lub przekazanie notatek lub innych materiałów / opracowań które zwiększą posiadaną bazę. Pomysły typu „obróbka przesłanych zdjęć” (hdr, panoramy, retusz) są dobre, jednak jeśli wypalą, to ich realizacja za darmo nie ma sensu (może warto wówczas pomyśleć o uruchomieniu działalności gospodarczej). / Formularze: zapisz się, kup, zaprenumeruj; Formularze Google osadzane w obrębie plików HTML przez IFRAME bo tylko wówczas zobaczymy w Google Analytics ruch w obrębie witryny/.

 

Na zajęciach proponuję wykonanie najprostszej witryny (Witryny Google lub weebly.com).  Jeśli grupa chce zainwestować w domenę i płatny hosting nie mam nic przeciwko. Stronę można zrobić w sposób bardziej zaawansowany lub z zastosowaniem CMSa. Użylicie technologii CMS jest jednak obwarowane kilkoma zastrzeżeniami. Zastosowane narzędzie musi dawać możliwość edycji nagłówka (sekcja head). Lub oferować inny sposób implementacji analityki Google. Każde hiperłącze powinno być opisane (etykieta z opisem widoczna dla odwiedzającego witrynę chwilę po wskazaniu myszą; informacje te są odczytywane osobom niewidomym). Każda grafika powinna mieć opis (co przedstawia) – znacznik alt. Na tytułach rozdziałów powinny być osadzane nagłówki, przynajmniej h1 i h2 (jeśli zastosowany CMS nie umożliwia formatowania nagłówka i efekt wizualny nie pasuje do strony, to nagłówki można pominąć) . Oczywiste jest także osadzenie "w kodzie" tytułu i opisu strony, słów kluczowych oraz favicony (plik ico).

 

Zadania:

1. Opracować szablon witryny internetowej (przykład) zawierający elementy promujące markę.

Skończył się darmowy (i bez reklam) hosting na interia.pl. Proponuje zatem Witryny Google lubb weebly.com. Weebly - ma więcej opcji SEO, ale Witryny Google

są nieustannie rozwijane (w zupełności starczą na zaliczenie).)

Jako ciekawostkę można potraktować materiał dotyczący MS Expression Web 4. Proszę jedynie o zapoznanie się z rozwiązaniami z zakresu SEO.

 

2. Adresy witryn internetowych (oraz mediów społecznościowych) proszę przesłać z zastosowaniem Formularza

 

Opis strony i słowa kluczowe proszę przygotować w domu (w Witrynach Google jeszcze nie ma takiej opcji). Na zajęciach skupimy się nad web designem.

 

Oprogramowanie i narzędzia:

Microsoft Expression Web 4

FileZilla

Czcionki Google

Projektowanie buttonów online

 

Witryna Google, cel śledzenia oraz zliczanie konwersji

MS Expression Web 4 - tworzenie stron internetowych

 

SEO a ustawienia strony w MS Expression Web 4:

 

W dokumencie HTML many pełną kontrolę nad SEO. Bardzo często strony firmowe są pozbawione rozwiązań WEB 2.0. Za interakcję z klientami odpowiadają  serwisy społecznościowe (które są kwintesencją technologii WEB 2.0) zintegrowane z witryną marki/ firmy.

Tworząc witrynę  HTML można bardzo łatwo dodać dowolne czcionki Google.

 

Zawartość head (jeszcze bez Google Analytics):

 

<!DOCTYPE HTML>
<html lang="pl-pl" dir="ltr">

<head>
<meta charset="utf-8" />
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type">
<meta content="pl" http-equiv="Content-Language">
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<link href="https://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto" rel="stylesheet">
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
<title>Nazwa Marki</title>
</head>

 

Page Properties (właściwości strony):

General (ogólne):

Title (tytuł): NAZWA MARKI | Tytuł strony

Page description (opis strony): dwa przemyślane zdania zdania o zawartości strony.

Keywords (słowa kluczowe): wyrazy i zwroty rozdzielone przecinkami (i spacją), których wpisanie w wyszukiwarkę powinny kierować
                     do witryny naszej firmy.

 

Formating (formatowanie):

Background (tło): zostawimy białe (chyba, że znajdziemy markę wzorcową, która stosuje inne rozwiązanie).

Hyperlink (hiperłącza): trzeba zdecydować o ich kolorze w obrębie całej witryny (nie zmieniać koloru, np. dla już odwiedzonych).

                   Przeważnie hiperłączami są elementy graficzne.

 

Advanced (zaawansowane):

Margins (marginesy): jeśli strona ma się skalować do wielkości okna, to wszystkie wartości ustawiamy na zero.

 

Language (język):

Mark current dokument as (oznacz bieżący dokument jako): Polish

Save the document as (zapisz dokument jako): Unicode (UTF-8)

Reload the current dokument as (załaduj ponownie dokument jako): Automatic Encoding

Include a byte order mark (BOM) (dołączaj BOM): Yes

 

Materiały:

 Przykładowa strona projektu MSwB (proszę porównać w przeglądarce z włączonym Adblockiem i z wyłączonym, np. w trybie incognito).

LABORATORIUM 4

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Optymalizacja kodu strony; SEO; Google Analytics.

 

Formularz rejestracji witryn internetowych oraz mediów społecznościowych.

 

Zadania:

Uwaga! Na kolejne zajęcia proszę przygotować (każdy student) slogan reklamowy (dla marki lub produktu) zgodnie z wytycznymi z wykładu.

1 Dokonać rejestracji w Google Analytics i pobrać kod do wklejenia na stronę (instrukcja pptx: Pobierz prezentację).

2. Wykonać optymalizację kodu strony osadzając wszystkie wymienione poniżej komponenty (nie wszystkie można w darmowych hostingah).

3. W przypadku nagłówków wystarczy ograniczyć się do dwóch pierwszych:

h1 - tytuł strony,

h2 - poszczególne działy (rozdziały, tematy).

 

SEO (Search Engine Optimization)

1. Tytuł strony; słowa kluczowe (unikalne dla każdej podstrony), unikalny opis każdej podstrony.

2. Wprowadzanie etykiet (ScreenTip text) do każdego hiperłącza.

3. Etykiety do podstron witryny w postaci (Nazwa Marki | Tytuł podstrony).

4. Opisy dla każdej osadzanej grafiki (Picture Properties) - więcej przy okazji tematu: narzędzia do audytu stron.

5. Hierarchia nagłówków:

 

Rys. Hierarchia nagłówków

 

Tworzenie dokumentu HTML, np. z zastosowaniem MS Expression Web 4:

6. Rejestracja Google Analytics (uprzednio należy zalogować się na swoje konto Google).

7. Przykładowy kod Google Analytics w sekcji head:

 

Przykład kodu śledzenia Google Analytics

 

8 Wpisy „gościnne” w mediach społecznościowych.

9. UE+UX.

UI (user interface) sposób (aspekt techniczny) komunikacji człowieka z witryną (medium).

UX (user experience) doświadczenia (aspekt emocjonalny i praktyczny) podczas korzystania z interfejsu.

 

Materiały do pobrania: UI i UX, content marketing, pozycjonowanie organiczne, terminy i pojęcia (hasło na zajęciach).

 

Uwaga!

Zamieszczanie na stronie pluginów powodujących interakcje z mediami społecznościowymi nie ma sensu. W Polsce jest bardzo popularne oprogramowanie typu Adblock, które skutecznie usuwa takie elementy. Może to prowadzić do nieporządnych zmian w kompozycji strony. Sytuacja ta może dotyczyć także elementów graficznych na których osadzono zwykłe hiperłącza, np. do serwisów YouTube lub Google+. Jak widać nie dotyczy to hiperłącz osadzanych na tekście. Na zajęciach wykorzystamy jednak kilka pluginów w celu sprawdzenia ich działania: PLUGINY.

 

Po osadzeniu analityki Google na własnej stronie można w okienku przeglądarki kliknąć prawym i wybrać Zbadaj. Jeśli pojawiają się tam błędy dotyczące Google Analytics: „nie udało się załadować zasobów: http://www.google-analytics.com/ga.js”. Najczęściej nie oznacza to rzeczywistych błędów. Komunikaty te wynikają z pracy Adblocka. Po otwarciu strony w trybie incognito znikają. Czy to oznacza, że analityka Google nie indeksuje prawidłowo użytkowników Adblocka?

 

Literatura:

SEO. Biblia (ebook)

SEO dla każdego

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW


Link zewnętrzny SEO + UX
     

LABORATORIUM 5

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Brand marketing - multimedia: elementy multimedialne witryny; kategoria „Kontakt”: fotografie, konfiguracja map Google.

 

Uwaga!

Tworząc komponenty multimedialne platformy biznesowej (witryna, media społecznościowe) należy zastosować stymulacje w obszarze formy i treści przekazu:

- rozwiązania stymulujące procesy uwagi (w szczególności: mimowolnej w tym torowanie oraz dowolnej),

- zalecenia dotyczące kompozycji obrazu, a także całego interfejsu z uwzględnieniem UX (user experience),

- rozwiązania i strategie wykorzystujące zjawisko załamania przerwy między bodźcem i reakcją (brakujące pół sekundy),

- rozwiązania dotyczące konstruowania sloganów reklamowych (psychologia reklamy).

 

Zagadnienia z wykładów: 1, 2, 4.

 

 

Zadania:

1. Każdy student rejestruje własny slogan reklamowy:

 2. Na podstronie "Kontakt" oprócz danych kontaktowych (także dostępnych w formie kodu QR) należy zamieścić fotografię siedziby firmy

(najlepiej, gdy jest ona widoczna wraz z nazwą na Google Street View) oraz Mapę Google z naniesioną trasą dojazdu. Dobre wrażenie zrobi

także fotografia kierownictwa firmy.

3. Google Analytics: konwersja, a konfiguracja śledzenia celu.

 

Kod QR

 

 

Materiały:

Google Analytics

Funkcje Google Analytics - oficjalna strona

Analityka treści

Dane społecznościowe

Studio danych

LABORATORIUM 6

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMATY:

Brand marketing: projektowanie prezentacji wynoszącej (od 30 sekund do maksymalnie 1:30 min).

Realizacja dźwięku:  nagrywanie, miksowanie, konwersja, legalne materiały dźwiękowe. Montaż filmu (prezentacja wynosząca).

YouTube Analytics – typy raportów i ich znaczenie. Elementy marki w obrębie filmów.

 

Przygotowanie elementów graficznych (przegląd witryn znanych marek w poszukiwaniu inspiracji).

Istnieje szereg aplikacji do filmowania pulpitu wraz z dźwiękiem z dowolnego źródła (polecam komercyjny FlashBack - program posiada doskonałe narzędzie do montażu i obróbki materiału wideo). Rozwiązanie to pozwala na sfilmowanie prezentacji multimedialnej (PowerPoint lub LibreOffice Impress) z osadzonymi w jej obrębie dowolnymi komponentami multimedialnymi. Mając na uwadze konieczność zamieszczenia takiego filmu w serwisie YouTube należy pamiętać o wymogu przygotowania nagrania w rozdzielczości 1920x1080 pikseli. Jeśli monitor nie obsługuje takiej rozdzielczości wówczas filmowanie prezentacji nie ma sensu.

W takim wypadku można przygotować poszczególne slajdy w formie plików graficznych PNG. Po zgromadzeniu nagrań audio oraz filmów MP4 można je zmontować (w rozdzielczości FullHD) w dowolnym programie do montażu wideo. Bardzo dobre rezultaty zapewnia darmowy Windows Movie Maker 2012 (nie jest już dystrybuowany, mimo że jest kompatybilny z Windows10).

Oczywiście można skorzystać z innych programów. Prostą i łatwą w obsłudze aplikacją jest Wondershare Filmora (program komercyjny, ale możliwy do zdobycia np. na stronie Giveawayoftheday). Film można także zmontować w trybie online z zastosowaniem narzędzi YouTube.

 

Zadania (audio):

1. Wykonać nagrania audio (najlepiej w domu) oraz zgromadzić darmową muzykę (narzędzia twórców YouTube).

2. Wykonać wstępną obróbkę dźwięku (odszumianie, ewentualna zmiana tempa, miksowanie).

3. Nakręcić (najlepiej w domu z zastosowaniem smartfonów) filmy promocyjne w rozdzielczości 1920x1080 pikseli lub zmontować filmy z fotografii (legalne źródła).

4. Wszystkie materiały mogą zostać osadzone w prezentacji multimedialnej (PowerPoint lub LibreOffice Impress) i sfilmowane aplikacją do rejestracji pulpitu.
     (wymogiem jest jednak posiadanie monitora pracującego w rozdzielczości 1920x1080). Tworzenie prezentacji i jej filmowanie nie jest to jednak wymagane.
      Analogiczny efekt można uzyskać w programie do montażu wideo.

 

Zadania (wideo):

1. Opracować scenariusz prezentacji (filmu) wprowadzającej (napisy, komentarze audio, filmy).

2. Przygotować grafiki prezentacyjne w rozdzielczości 1920x1080 pikseli.

3. Przydział zadań do wykonania w domu (nagrania audio / wideo).

4. Zapoznać się z materiałem: YouTube - angażowanie społeczności.

 

Uwaga!

W trzyosobowym zespole jeden film będzie prezentacją wynoszącą strony głównej. Pozostałe dwa zostaną umieszczone na podstronach produktu.

Proszę pamiętać o odpowiedniej formie i treści przekazów medialnych!

 

Oprogramowanie:

PhotoFiltre 7 i spolszczenie

FastStone Image Viewer

Microsoft Power Point lub LibreOffice Impress

Audacity

Windows Movie Maker 2012

Filmy można montować stosując aplikację ZDJĘCIA (Windows 10, wersja 1709).

 

Kursy wideo:

Windows Movie Maker - podstawy montażu filmów

Nagrywanie dźwięku z zastosowaniem programu Audacity

 

HitFilm Express 12 - podstawy montażu filmów

 

Literatura:

Okładka: Profesjonalna prezentacja multimedialna Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji (ebook) Okładka: Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów Okładka: Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela

LABORATORIUM 7

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Kanał YouTube - brandmarketing. YouTube Analytics – typy raportów i ich znaczenie.

Przykład prostych badań marketingowych - frazy kluczowe (witryna, filmy YouTube, media społecznościowe).

 

Zadania:

1. Utworzyć kanał RSS na podstawie materiałów z Twittera (film instruktażowy poniżej).

2. Tworzenie i modyfikacja fraz kluczowych.

 

Opisy pod filmami oraz ich tagi muszą odwzorowywać statystycznie najczęściej powtarzane zapytania grupy docelowej. W tym celu należy przeprowadzić odpowiednie badania ankietowe:

 

 

Zadania (wideo):

1. Dokonać montażu i udźwiękowienia filmu.

2. Opublikować materiał wideo w serwisie YouTube (dodać: tytuł, opis, słowa kluczowe, wybrać lub stworzyć miniaturę).

3. Kanał YouTube wyposażyć w symbole marki: górny baner, logo, hiperłącze do strony na banerze, opisy.

4. Na banerze kanału YouTube proszę systematycznie umieszczać hiperłącza do kolejnych mediów społecznościowych.

5. Filmy proszę zaopatrzyć w karty z odsyłaczami do strony produktu.

6. Kanał (wszystkie filmy) należy wyposażyć w znak wodny (logo marki). Jego kliknięcie oznacza subskrypcję kanału.

7. Adresy kanału proszę przesłać z zastosowaniem formularza (na górze strony). W opisie filmów (na kanale YT) proszę podać inicjały autorów oraz tytuły
    utworów (podkład dźwiękowy).

 

Uwaga!

Proszę pamiętać o odpowiedniej formie i treści przekazów medialnych!

 

Oprogramowanie:

PhotoFiltre 7 i spolszczenie

FastStone Image Viewer

Microsoft Power Point lub LibreOffice Impress

Audacity

Windows Movie Maker - 2012

Filmy można montować stosując aplikację ZDJĘCIA (Windows 10, wersja 1709).

LABORATORIUM 8

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Kanał RSS.   Integracja mediów społecznościowych z witryną marki: blog, Twitter, Instagram, LinkedIn.

 

Zadania:

1. Utworzyć kanał RSS na podstawie materiałów z Twittera (film instruktażowy poniżej).

2. Osadzanie w obrębie (witryny i SM) mechanizmów subskrypcji kanału RSS.

3. Zarejestrować na stronie prowadzącego kanał RSS.

4. Zapoznanie się z portalem LinkedIn. Jest wskazane (ale nie konieczne), aby przynajmniej jedna osoba z grupy (3/4 osobowej) utworzyła konto i reklamowała markę.

 

Tworzenie kanału RSS na podstawie materiałów z Twittera

Tworzenie kanału RSS na podstawie materiałów z kanału YouTube

 

Link:
RSS FeedBurner

 

Materiały:

Gdzie założyć Blog

Blogger

Blog Wordpress (darmowy z reklamami)

Tumblr

Blox

Blog.pl

Blog Onet

Przykłady blogów

LABORATORIUM 9

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

YouTube - elementy marki w obrębie filmów i kanału. Raporty YouTube Analytics.

 

Zadania:

1. Poszczególne grupy prezentują elementy marki na kanale YouTube: baner, logo, znak wodny, karty, odsyłacze do strony produktu, opisy filmów wraz
    ze słowami kluczowymi. Staramy się logicznie wytłumaczyć (nie wszyscy) słabą jakość materiału wideo.

2. W Google Analytics zdefiniować cel śledzenia na odtworzenie prezentacji wynoszącej. Podobne cele należy dodać osadzając kolejne filmy 
    na poszczególnych podstronach

3. Jeden cel śledzenia należy ustawić w taki sposób, aby weryfikował zakładaną przez twórców strony kolejność przechodzenia miedzy podstronami 
    do założonego celu.

 

Pamiętajmy: Materiał wideo to wizytówka witryny oraz produktu! Złego pierwszego wrażenia nie da się cofnąć! Tylko kilka sekund wystarczy, aby klient ocenił negatywnie nasz film. Wrażenie to automatycznie przenosi się na naszą markę i produkt!

LABORATORIUM 10

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Konsultacje projektów (1).  Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

 

Zadania:

1. Jedna grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy biznesowej. Omawia strategię marketingową oraz prezentuje aktualne analityki
     i aktywność w mediach społecznościowych.

2. W celu uzyskania rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne (pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
    za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu (złożenie zamówienia).

3. Przygotowanie i wstępna analiza raportów i statystyk.

4. Praca nad sporządzeniem SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony dokument wraz z przykładami (podgląd PDF)

oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX). Arkusz ten częściowo wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S) wypełnią Państwo sami

i odeślą wraz ze sprawozdaniem (DOCX/ PDF).

 

RAPORTY MUSZĄ BYĆ PEŁNOEKRANOWE!  MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube Analytics).
 

Sprawozdanie (DOCX/ PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego cały semestr:

I. YouTube Analytics:

Raport 1: Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Utrzymanie uwagi/ Bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 3: Względny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 4: Źródła wizyt/ Zewnętrzne

Raport 5: Karty/ Kliknięcia karty

Raport 6: Komentarze

Raport 7: Dane demograficzne
 

II. Google Analytics:

Raport 1: Odbiorcy/ Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Konwersje/ Cele/ Przegląd

Raport 3: Konwersje/ Cele/ Wizualizacje ścieżek

Raport 4: Konwersje/ Cele/ Przepływ celów

Raport 5: Pozyskiwanie/ Sieci społecznościowe/ Przepływ użytkowników

Raport 6: Pozyskiwanie/ Cały ruch/ Kanały
 

III. Statystyki (raporty): Facebooka i Twittera (od początku semestru).
 

IV.Oprócz w/w raportów proszę w sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za istotny.

 

Wnioski po sprawdzeniu raportów:

Jednym z najistotniejszych parametrów oceny kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics nie wygenerował danych demograficznych. w raportach pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!

W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej
(od 7:35 do 7:59 ): Przegląd (wiek i płeć), Wiek, Płeć, Zainteresowania, [PL], Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców kampanii marketingowych!


Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze RAPORTY:

Dysk Google grupy A  Dysk Google grupy B 

LABORATORIUM 11

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Formularze Google – jako proste narzędzie interakcji z klientami; algorytmy do analizy formularzy Google.

Skrypty SM na stronie marki.

 

Zagadnienia (Excela zrobię w formie wykładu. Na laboratorium proszę zająć się punktem nr 7):

1. Skonstruować formularz - uwzględnić wybór wariantu kolejnych części formularza na podstawie uprzednio udzielonych odpowiedzi (jeśli jest to uzasadnione).

2. Wypełnić 30 razy formularz i pobrać skoroszyt (XLSX lub ODS).

3. Korzystając z arkusza kalkulacyjnego stworzyć algorytmy zamieniające wyrażenia tekstowe na wartości liczbowe.

4. Korzystając z mechanizmu filtrowania sporządzić podstawowe statystyki wraz z wykresami.

5. Gotowy skoroszyt proszę przesłać na Dysk Google.

6. Wykonać kopię formularza i  osadzić ją w dokumencie HTML poprzez „iframe” – w celu uzyskania statystyk z Google Analytics.

7. Korzystając z niniejszych materiałów proszę osadzić interaktywne widżety SM na stronie marki/ produktu. Na fanpage'u Facebooka proszę umieścić
    przycisk CTA.

 

Materiały:

● Excel - podstawy (przypomnienie) lub OpenCalk .

● Ankiety / formularze Google:

● Algorytmy i mechanizmy do analizy odpowiedzi:

● Przygotowanie danych do analizy statystycznej:

● Statistica - analiza statystyczna:

● Podstawowe wykresy:

● Tabela 1

● Tabela 2

LABORATORIUM 12

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Konsultacje projektów (2). Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

 

Zadania:

1. Jedna grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy biznesowej. Omawia strategię marketingową oraz prezentuje aktualne analityki
     i aktywność w mediach społecznościowych.

2. W celu uzyskania rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne (pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
    za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu (złożenie zamówienia).

3. Przygotowanie i wstępna analiza raportów i statystyk.

4. Praca nad sporządzeniem SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony dokument wraz z przykładami (podgląd PDF)

oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX). Arkusz ten częściowo wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S) wypełnią Państwo sami

i odeślą wraz ze sprawozdaniem (DOCX/ PDF).

 

RAPORTY MUSZĄ BYĆ PEŁNOEKRANOWE!  MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube Analytics).
 

Sprawozdanie (DOCX/ PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego cały semestr:

I. YouTube Analytics:

Raport 1: Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Utrzymanie uwagi/ Bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 3: Względny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 4: Źródła wizyt/ Zewnętrzne

Raport 5: Karty/ Kliknięcia karty

Raport 6: Komentarze

Raport 7: Dane demograficzne
 

II. Google Analytics:

Raport 1: Odbiorcy/ Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Konwersje/ Cele/ Przegląd

Raport 3: Konwersje/ Cele/ Wizualizacje ścieżek

Raport 4: Konwersje/ Cele/ Przepływ celów

Raport 5: Pozyskiwanie/ Sieci społecznościowe/ Przepływ użytkowników

Raport 6: Pozyskiwanie/ Cały ruch/ Kanały
 

III. Statystyki (raporty): Facebooka i Twittera (od początku semestru).
 

IV.Oprócz w/w raportów proszę w sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za istotny.

 

Wnioski po sprawdzeniu raportów:

Jednym z najistotniejszych parametrów oceny kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics nie wygenerował danych demograficznych. w raportach pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!

W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej
(od 7:35 do 7:59 ): Przegląd (wiek i płeć), Wiek, Płeć, Zainteresowania, [PL], Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców kampanii marketingowych!


Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze RAPORTY:

Dysk Google grupy A  Dysk Google grupy B 

LABORATORIUM 13

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Brand marketing: programy pocztowe; listy mailingowe subskrybentów, tworzenie automatycznych podpisów (sygnatur) z firmowymi adresami; monitoring i optymalizacja.

 

Zagadnienia:

1. Przegląd narzędzi do audytu witryn internetowych (np. WebsiteGrader.com i wiele innych).

2. Google Alerts.

3. Zmiany i optymalizacja witryny zgodnie z wynikami audytu.

3. Konfiguracja programów pocztowych (np. Gmail, Mozilla Thunderbird oraz aplikacje Androida) umożliwiająca tworzenie automatycznych podpisów (sygnatur/
    stopek zawierających, np. adresy poszczególnych mediów społecznościowych.

4. Tworzenie list mailingowych.

 

Zadanie:

Na podstawie informacji ze strony www oraz zamieszczonego poniżej filmu proszę przygotować (każdy indywidualnie) sygnaturę e-maila wykorzystywanego na zajęciach z MSwB. Sygnatura powinna zawierać tekst oraz grafikę z osadzonymi hiperłączami. Po sporządzeniu sygnatury proszę wysłać maila na adres: j.jedryczkowski@gmail.com. Tytuł maila: SYGNATURA; Treść: Imię i Nazwisko oraz nazwa projektu.

 

LABORATORIUM 14

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Konsultacje projektów (3). Ocena kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych.

 

Zadania:

1. Jedna grupa prezentuje wszystkie elementy własnej platformy biznesowej. Omawia strategię marketingową oraz prezentuje aktualne analityki
     i aktywność w mediach społecznościowych.

2. W celu uzyskania rozbudowanych raportów (konwersja), zalecane jest wzajemne (pomiędzy grupami) komentowanie postów oraz "podążanie"
    za założonymi przez twórców ścieżkami prowadzącymi do celu (złożenie zamówienia).

3. Przygotowanie i wstępna analiza raportów i statystyk.

4. Praca nad sporządzeniem SPRAWOZDANIA (DOCX) - do pobrania częściowo wypełniony dokument wraz z przykładami (podgląd PDF)

oraz wypełnienie ARKUSZA EXCELA (XLSX). Arkusz ten częściowo wypełnimy na konsultacjach projektu. Dane w kolumnach (S) wypełnią Państwo sami

i odeślą wraz ze sprawozdaniem (DOCX/ PDF).

 

RAPORTY MUSZĄ BYĆ PEŁNOEKRANOWE!  MOŻNA PRZYCIĄĆ TYLKO PUSTE FRAGMENTY INTERFEJSU (lewa i prawa strona raportów YouTube Analytics).
 

Sprawozdanie (DOCX/ PDF) zawierające raporty z przedziału czasu obejmującego cały semestr:

I. YouTube Analytics:

Raport 1: Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Utrzymanie uwagi/ Bezwzględny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 3: Względny wskaźnik utrzymania uwagi

Raport 4: Źródła wizyt/ Zewnętrzne

Raport 5: Karty/ Kliknięcia karty

Raport 6: Komentarze

Raport 7: Dane demograficzne
 

II. Google Analytics:

Raport 1: Odbiorcy/ Przegląd (proszę pamiętać o przedziale czasu)

Raport 2: Konwersje/ Cele/ Przegląd

Raport 3: Konwersje/ Cele/ Wizualizacje ścieżek

Raport 4: Konwersje/ Cele/ Przepływ celów

Raport 5: Pozyskiwanie/ Sieci społecznościowe/ Przepływ użytkowników

Raport 6: Pozyskiwanie/ Cały ruch/ Kanały
 

III. Statystyki (raporty): Facebooka i Twittera (od początku semestru).
 

IV.Oprócz w/w raportów proszę w sprawozdaniu umieścić każdy raport, który uważają Państwo za istotny.

 

Wnioski po sprawdzeniu raportów:

Jednym z najistotniejszych parametrów oceny kampanii marketingowej jest określenie, czy dotarła ona do zakładanej grupy docelowej. W każdym projekcie definiowali Państwo grupę docelową. Niestety w raportach nikt nie poruszył tego tematu. Gdy okazało się, że YouTube Analytics nie wygenerował danych demograficznych. w raportach pojawiała się jedynie taka notatka i nikt więcej nie drążył tematu, a przecież w większości projektów wiek i płeć wcale nie były kryteriami przynależności do grupy docelowej!

W pierwszym filmie na tej stronie prezentuję najważniejsze raporty. Wśród nich są raporty Google Analytics "Odbiorcy" poświęcone grupie docelowej
(od 7:35 do 7:59 ): Przegląd (wiek i płeć), Wiek, Płeć, Zainteresowania, [PL], Segment rynku. Raporty te są kopalnią wiedzy dla twórców kampanii marketingowych!


Gotowe sprawozdania (pliki DOCX/ PDF oraz załącznik XLSX) należy umieścić na Dysku Google w folderze RAPORTY:

Dysk Google grupy A  Dysk Google grupy B 

LABORATORIUM 15

JJ Kursy - Kanał YouTubeDysk Google dla grupq1

TEMAT:

Analiza i ocena raportów: Google Analytics, YouTube Analytics oraz statystyk z mediów społecznościowych.

 

Zadania:

1. Poszczególne grupy kończą w domu RAPORTY:

- informacja o realizacji zadań przez poszczególnych członków grupy (trzyosobowej).

- wskazane raporty Google Analytics.

- wskazane raporty YouTybe Analytics.

- statystyki z poszczególnych portali społecznościowych.

- informację ilości pozyskanych klientów.

2. Stydia stacjonarne: raporty zapisane w postaci plików PDF proszę przesłać do dnia 14.06.2018 (wpis: termin do ustalenia). W przypadku raportów przesłanych po terminie wpisy we wtorki (ul. Wojska Polskiego 69, sala 345, godz. 11.30).

Raporty proszę przesyłać z zastosowaniem poniższych linków do Dysku Google (logowanie na mail rejestrowany na pierwszych zajęciach).

3. Na zajęciach każda grupa prezentuje/ konsultuje swój raport ze szczególnym uwzględnieniem wniosków na temat udziału w promocji marki i pozyskiwaniu klientów poszczególnych mediów społecznościowych.

q1


Dysk Google

 

Przesyłanie prac na Dysk Google

 

STUDIA STACJONARNE
GRUPA DYSK GRUPA DYSK

21 E-B-SP/A

Dysk Google grupy A

21 E-B-SP/B

Dysk Google grupy B

 

 

STUDIA NIESTACJONARNE
GRUPA DYSK GRUPA DYSK

21 E-B-NP

Dysk Google grupy niestacjonarnej    

 

Przed wysłaniem pracy należy zalogować się na swoje konto Google! Proszę pamiętać, aby każdą pracę umieścić w folderze o nazwie: Nazwisko_Imię_05 - gdzie liczba oznacza numer zajęć. Tak przygotowany folder należy przed wysłaniem skompresować. W tym celu należy na nim kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać: 7-Zip a następnie Dodaj do "Nazwisko_Imię_05". Należy pamiętać, aby na zajęciach logować się na Dysk Google w oknie incognito!

q1

Wykłady (pliki do pobrania):

Wykład 1. Nowa forma przekazu = nowy odbiorca (wyniki badań własnych): Pobierz prezentację (Kielce)

Wykład 1. Forma przekazu = forma manipulacji: Pobierz prezentację (DBI)

Wykład 2. Brand marketing - wprowadzenie (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 2. Optymalizacja interfejsu i testy A/B  (pptx -  hasło): Pobierz prezentację

Wykład 2. Interfejs - kolorystyka i struktura (docx -  hasło): Pobierz plik DOCX

Wykład 2. Konstruowanie sloganów reklamowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 3. Platforma biznesowa wg M. Hyatta  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 4. Koncepcje poznawcze, a odbiór przekazów multimedialnych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 4. Koncepcje poznawcze ... [ Artykuł uzupełniający: Teoretycy, Multimedia (b. krótko), Procesy uwagi]: Pobierz plik DOCX  (istotne treści na niebiesko).

Wykład 4. Procesy uwagi, a konstruowanie komunikatów medialnych  (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 4. Szeroka definicja multimediów (plusy/ minusy), wg D. De Kerckhove (pdf s.8 do s.21): Pobierz plik PDF

Wykład 5. Autoprezentacja jako element strategii biznesowej w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację

Wykład 6. Marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

Wykład 6. Marketing szeptany: Definicje, Kodeks, Artykuł, Raport.

Wykład 7. Media społecznościowe - zaufanie (pptx - hasło): Pobierz prezentację.

Wykład 8. BigData (docx - hasło): Pobierz plik DOCX.

 

 Zagadnienia:

Zagadnienia na kolokwium zaliczeniowe z wykładu to treść powyższych dokumentów. Dla ułatwienia dodam, że zazwyczaj pytania układam do treści zaznaczonych wyróżniającym się kolorem. Kolokwium będzie przeprowadzone w postaci testu online (19 pytań zamkniętych i 1 otwarte) rozwiązywanego w domu. Na pytania trzeba odpowiedzieć w czasie 45 minut. O wyznaczonej godzinie test zostanie wyłączony (trzeba zdążyć przed tym terminem).
 


Z A L I C Z E N I A :


Terminy zaliczeń (studia stacjonarne):

Test online: 14.06.2018, godz. 18.00 - 18.45.

Przesłanie projektów: 14.06.2018.

Poprawa testu: 17.06.2018, godz. 13.30 - 14.15.

Wpis: 19.06.2018, godz. 13.30.

Terminy zaliczeń (studia niestacjonarne):

Test online: 17.06.2018, godz. 20.00 - 20.45.

Przesłanie projektów: 20.06.2018 do godz. 11.00.

Poprawa testu: 20.06.2018, godz. 20.00 - 20.45

Wpis: 23.06.2018 na zajęciach.

 

Warunkiem uzyskania dostępu do testu jest wcześniejsze zalogowanie się na konto Google. Adres logowania musi być identyczny z podanym prowadzącemu na zajęciach. Każdy student może rozwiązać test tylko jeden raz! Dla nieobecnych na wykładach zamieszczam materiały i zagadnienia.

 

Test DEMO  Test zaliczeniowy z wykładu -  stacjonarni  Test zaliczeniowy z wykładu -  niestacjonarni 


 Wejściówki i sprawdziany:

Wejściówka dla nieobecnych 27.03.2017 z grupy 21 E-B-SP/B (13.15). Temat: Rejestracja dźwięku oraz typy uwagi.

Wejściówka dla grupy 21 E-B-SP (niestacjonarni). Tematy: Platforma biznesowa;

Pomyśleć o jeszcze jednej wejściówce: Interfejs - kolorystyka i struktura; Optymalizacja interfejsu (początkowe slajdy).


 Materiały dodatkowe:

 Osobowość interfejsu (hasło).

 Interfejs - wierność odwzorowania - wierność odwzorowania (hasło).

 UI i UX, content marketing, pozycjonowanie organiczne, terminy i pojęcia


 Przykładowi producenci i ich witryny oraz produkty:

Michael Hyatt

http://merita.pl

https://idzczak-sklep.pl

https://www.lamaree.pl

http://sklep-wadima.pl

https://sklep.lzmo.pl

http://www.plmeble.com/#

http://www.ada-meble.pl


Program przedmiotu opracował dr Jacek Jędryczkowski

q1